Timeless 1x12 | Supergirl 2x09

 
TIMELESS 1x12 The Murder of Jesse James | Denna serie är verkligen fantastisk. Rakt igenom fantastisk. I det här avsnittet fick vi åka tillbaka till slutet av 1800-talet, dagen då Jesse James kommer att bli mördad. Dock hinner Flynn ditt och räddar honom, vilket tar dessa två män tillsammans på en resa för att hitta piloten Emma, som antas vara död. Det andra gänget dock, Wyatt, Lucy och Rufus, hittar en annan historisk personlighet i smeten - Bass Reeves. Jag tycker inte om western överhuvudtaget, men på något konstigt sätt fick faktiskt Timeless det här att fungera för mig ändå. Älskar twisten med Emma, även fast jag kommer gråta om hon får ihop det med Flynn.
 
SUPERGIRL 2x09 Supergirl Lives | Supergirl har så mycket potential. Vi har liksom en hel galax full av äldre mänskliga koncept - till exempel slavhandel som togs upp i det här avsnittet. Men det fungerar verkligen inte, allt blir bara otroligt löjligt. Jag tror detta dock beror på hur underutvecklat allt blir. Slavhandel, okej, men hur är det? Vart är det stort? Mer information behövs för att få en handling jag kan koppla till, känslomässigt. Det här blir otroligt platt, vilket är tråkigt. Mycket potential, men mycket som slösas bort.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: