Tävling - vinn boken Roseblood av A.G Howard

 
Nu är det tävlingsdags! Eftersom att jag har två kopior av nya boken RoseBlood, då jag fick hem en i posten igår och en i min uppkommande Owlcrate - så tänkte jag att jag lika gärna kunde tävla ut en. Boken är en modern retelling av The Phantom of the Opera, som handlar om sjuttonåriga Rune Germain. Ni kan läsa den fullständiga handlingen här.
 
Vad behöver ni göra då? Jo, allt jag kräver av er som vill vara med är att ni svarar på följande fråga. Vilken är den bästa bok ni  någonsin läst och varför var den så bra? Så det är bara att kommentera detta samt lämna er mail, så är ni med och tävlar om en kopia av RoseBlood. Tävlingen avslutas onsdagen den 25 januari.
 
Tävlingen är avlustad! Vinnaren kontaktas, samt presenteras, lördag 27e!
Postat av: Linusdotter - film, tv & böcker

Åh, vilken svår fråga, finns ju så många bra böcker där ute. Men den bästa jag läst måste ändå bli Lady Midnight, av Cassandra Clare. Den är så välskriven, spännande och Cassandra lyckas verkligen med att bygga upp handlingen. Det är omöjligt att veta vem som är skurken, även om när man väl vet det så ser man alla ledtrådar. Annars? Karaktärerna känns otroligt trovärdiga och platsbeskrivningar gör att man nästan befinner sig där karaktärerna är. Så, så bra

2017-01-20 @ 09:50:19
URL: http://linusdotter.blogg.se
Postat av: Sofia

Det är väldigt svårt att svara på vilken bok som är den bästa jag någonsin läst. Men Harry Potter serien ligger väldigt bra till och då är nog Fenixorden favoriten 😊 För att det är då det börjar hända grejer på riktigt och serien blir mer mörk och spännande

2017-01-20 @ 14:18:49
URL: http://seriebloggen.com
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så rolig tävling, jag är helt klart med! Jag har inte en favorit utan sju som alla börjar med Harry Potter ;) Det är nästan omöjligt att beskriva hur mycket de böckerna betytt för mig då det inte bara handlar om en pojke som inser att han kan magi, utan berättelsen har så många mer djupa teman som racism och feminism som gör att den alltid kommer vara aktuell bland alla generationer :)

2017-01-20 @ 18:56:25
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Karin

Hm... jag har två stycken. Barn 312 av Hans-Ulrich Horster pga den är så fantastisk & jag grät igenom hela boken. Fullständigt fulgråta & aldrig gjort det till en annan bok. Andra är På västfronten intet nytt av Erich Maria Remarque som beskriver den obehagliga tillvaron i ett krig där det inte finns några hjältar (första världskriget) och en blir så himla tagen av den. Den tar upp saker som vad händer när kriget är slut & en ska tillbaka till en vardag som inte längre existerar & att de bara är arton år och krig är allt de vet. Klockrena tips i alla fall!

2017-01-21 @ 11:37:40
URL: http://karinsuniversum.se
Postat av: Elin Sköld

Den bästa boken jag någonsin läst är definitivt Harry Potter och De Vises Sten. Det var efter den boken som mitt bokintresse tog fart och fick mig att se magin som finns hos böcker. Att detta är den bästa boken jag någonsin läst beror på att den är så underbart skriven samt att den berör en på så många olika plan, pratar om viktiga ämnen och jag ville alltid få vara en del av världen. Det var en bok som fångade mig och som jag läst om så många gånger, som jag kommer fortsätta läsa och även läsa för mina framtida barn.

2017-01-21 @ 15:40:46
URL: http://thelittlebookcorner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: