Säsongsrecension | teen wolf säsong 5

 
Det bästa och sämsta med säsongen: Eftersom att det bästa kommer vara kortare än det sämsta, så tänker jag börja med det. Det bästa för mig var egentligen själva konceptet - vad dem hade tänkt med säsongen. Allt med boken, Lydia, eichen house och dread doctors vilket leder upp till massa som är större. Det är en bra tanke, problemet är bara att det inte fungerar överhuvudtaget. Vilket även är det värsta med säsongen. Allt känns väldigt platt och oigenomtänkt. Vi får inga varulvar i princip (hallå! Teen wolf), vi får inga hotfulla skurkar överhuvudtaget, vi får inga intressanta karaktärer heller. Ingen Peter, ingen Derek, i princip ingen coach. Problemet med den här säsongen är alltså att ingenting spelar någon roll - man bryr sig inte vad som händer helt enkelt.
 
Säsongens bästa och värsta karaktärer: Precis som med förra säsongen, blir det här en väldigt problematisk fråga för mig. Främst delen med de bästa karaktärerna, eftersom jag igen tycker att dem användes väldigt dåligt. Det var egentligen bara två karaktärer som utvecklades under den här säsongen - Malia när hon valde att rädda veterinären istället för att döda sin mamma, samt Jordan som hellhound. Annars tyckte jag även om Liam, som faktiskt är en bra karaktär. Även Lydia och Stiles var acceptabla. Annars bidrog ingen karaktär med något speciellt överhuvudtaget. Säsongens värsta karaktär skulle jag vilja utnämna Theo. Självklart eftersom han är "ond", men främst eftersom att han faktiskt är en dålig och tråkig karaktär. Vart finns motivet? Har jag missat det?
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: