Samarbete | frågor kring otp's

 
Ditt första ship? Egentligen har jag inte varit så inne i det här med att shippa under en längre period. Brukade mest vara att jag tyckte om människor tillsammans, på bland annat Disney Channel. Så mitt första riktiga ship var antagligen Wade och Zoe från Hart of Dixie.
 
Dina topp 3 ships genom tiderna? Det här är egentligen en omöjlig fråga, men om jag måste välja tänker jag ändå säga följande: Aria och Ezra från Pretty Little Liars då de fick mig att inte dö av tristess under mitt maraton när jag hade fått nog i mitten. Wade och Zoe från Hart of Dixie, självklart, och Fitz och Simmons från Agents of SHIELD.
 
Vilket är ditt OTP just nu? Har faktiskt inte överdrivet många just nu, men är ändå into Lucy och Flynn från Timeless (he he) samt Melissa och Chris från Teen Wolf. 
 
Vilket är ditt NOTP just nu? Här, dock, är jag otroligt aktiv. Tycker inte om att Lucas och Dorothy verkar bli något på Emerald City, tycker inte om Barry och Iris på The Flash, tycker inte om Malia och Stiles på Teen Wolf så jag hoppas att dem går för Scott/Malia som dem har hintat med. Tänker även störta FOX om dem parar ihop Crane med Diana.
 
 
Har du någonsin shippat dig själv med en karaktär? Min pojkvän shippar tydligen sig själv med Phil Coulson från Agents of SHIELD, men själv vet jag inte om jag har något att komma med här. Peter Hale är ett alternativ.
 
Har du många ships som aldrig blev tillsammans? Abbie och Crane självklart, från Sleepy Hollow. Även Eliza och Henry från Selfie. 
 
Berätta om din favoritkyss från tv. Alla mellan Chuck och Sarah från Chuck. Men kyssen på deras bröllop vinner nog ändå allt. Eller den som var i sista avsnittet, på stranden. Svårt att välja!
 
Har du någonsin blivit besviken när ditt ship äntligen blev ihop? Kanske Emma och Hook från Once Upon a Time, jag vet inte. Tycker inte om dem så jätte mycket längre nämligen.
 
 
Har ett ship någonsin krossat ditt hjärta? Ungefär alla har gjort det. Ichabod och Abbie när Abbie dog och han sade farväl, Fitz och Simmons när Simmons tänkte hoppa från flygplanet, Eliza och Henry under "firmafesten", Mary och Francis när Francis dog, Wade och Zoe när Wade var otrogen, Robin och Regina när Robin dog.
 
Har du någonsin "shippat vid första ögonkastet"? Självklart. För att ta upp ett par jag inte nämnt innan, så väljer jag Julia och Max från Notorious. Första gången han visades upp på serien visste jag att jag skulle tycka om dem tillsammans. 
 
Berätta om ett par som du har slutat shippa romantiskt. Melissa och Noah från Teen Wolf, enbart för att jag nu tycker om Melissa tillsammans med Chris istället. 

Berätta om ett ship som du känner dig ensam i att shippa. Ganska enkelt Flynn och Lucy från Timeless. Främst eftersom att han anses "ond", men även för att dem inte har världens bästa förhållande. Folk shippar nog istället Lucy med Wyatt, vilket jag också gör egentligen. Men tycker fortfarande att Flynn och Lucy bör bli något, även fast det nog inte finns på kartan (hoppas dem inte är släkt).

Har du lätt för att shippa par? Japp. 
 

Lovisa lade upp en rolig lista på hennes blogg, så jag tänkte att jag också kunde svara på den för veckans tema: otp. Har dock fixat listan så att den passar mig bättre.Det här inlägget är som vanligt i samarbete med KarinSara, Lovisa, Felicia och Elsa.
 
Postat av: Linusdotter - film, tv & böcker

Shippar Lucy och Flynn även om jag precis som du shippar Lucy med Wyatt också. Så jobbigt när det är en karaktär man shippar med flera personer

Svar: Jaaa Flynn är så het!!!! Haha. Även fast serieskaparna antagligen inte kommer para ihop dem, hoppas jag ändå att dem leker lite med idéen så vi i alla fall får något!
Emelie Karlsson

2017-01-18 @ 19:35:25
URL: http://linusdotter.blogg.se
Postat av: Lena

Många har sagt till mig att jag är shipper proffs som shippar folk hit och dit hela tiden och det kanske stämmer haha. Men åh som jag sa shippade jag Lucas och Dorothy så fort han dök upp i bild haha som sagt ovanstående påstående stämmer nog in på mig är jag rädd :P

Svar: Jaa men det är ju så roligt! Bra ships lyfter verkligen serier ibland, helt och hållet
Emelie Karlsson

2017-01-18 @ 19:48:44
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Anonym

Har du TvShow Time? Vad heter du där isåfall?

Svar: Jag heter karlssonnemelie på tvshowtime!
Emelie Karlsson

2017-01-19 @ 12:33:16
Postat av: Celine

Känner samma med Emma och Hook!

Svar: Ja, riktigt tråkigt att det blivit så!
Emelie Karlsson

2017-01-19 @ 17:33:44
URL: http://celinelf.blogg.se/
Postat av: Saras Serieblogg

Jätteroliga, och för mig annorlunda, svar!

Svar: Jaa denna lista var jätte rolig för ingen svarade likadant som någon annan, även fast vi blev typ 6 personer som lade upp den!
Emelie Karlsson

2017-01-19 @ 17:53:31
URL: http://seriereflektioner.blogg.se
Postat av: Flisan

sv: hehe jag med :P

kul att läsa :D

2017-01-20 @ 14:42:30
URL: http://nouw.com/lifeandtv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: