Ny serie | Taboo: episode one

 
«Adventurer James Keziah Delaney builds his own shipping empire in the early 1800s»
 
Det problematiska med Taboo för mig är egentligen varför den är så uppmärksammad. Det känns som att de flesta människor är här för just Tom Hardy, samtidigt som att han är anledningen bakom varför jag nästan inte ville ge den här serien en chans från första början. Det är så att jag nämligen aldrig riktigt fastnat för denne stora skådespelare - och kände därför inte något riktigt sug att behöva se hans ansikte varje vecka. Det som lockade mig var alltså inte det stora namnet i huvudrollen - utan vad Taboo har lovat ge oss. 1800-tal, ett London precis innan man fick sin fantastiska drottning Victoria.
 
Man kan heller nu i efterhand inte säga så mycket om vad vi fick, eftersom att avsnittet i sig var väldigt uppbyggande. Väldigt litet. Allt vi fick se var en bitter James Delaney som gick på sin fars begravning, samt hotande ungefär hela stadens befolkning. Det var inte så mycket byggande på handling - och det var inte så mycket utveckling av karaktärer, men det kan man inte förvänta sig i ett första avsnitt. Jag tyckte ändå om vart serien verkar gå. Mot det övernaturliga, mot det mörka. Sedan är Taboo även väldigt anti-kolonialism, så det kommer nog även gå mot det politiska. Så vi fick egentligen sammanfattningsvis inte så mycket av det här första avsnittet förutom en bra grund - så jag tänker inte säga så mycket mer för ens nästa vecka.
 
Postat av: snyggafilippa.blogg.se

åh låter ändå spännande!

Svar: Tror denna serie kan bli väldig bra i framtiden!
Emelie Karlsson

2017-01-08 @ 16:13:14
URL: http://snyggafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: