Förväntningar på uppkommande serier & säsonger

 
RIVERDALE - Vad jag behöver få av den här serien först och främst, är bekräftelse. För jag tycker om serier som använder sin stad som titel, det är ofta något jag brukar dras till. Problemet är bara att Riverdale kan bli alldeles för tonårigt för min smak - speciellt utifrån vad dem visat i trailern. Men jag dras ändå till mystiken och, som sagt, staden. Karaktärerna dock kan få mig att uppskatta det här helt och hållet. Alltså är det här en serie som jag antagligen kommer att kräva ganska mycket av, men som förhoppningsvis kan ge mig allt jag vill ha. Vi håller tummarna för karaktärerna!
 
THE 100 - Hade många problem med den förra säsongen av The 100, det kändes som att dem försökte alldeles för mycket och misslyckades. Vad dem främst misslyckades med dock, var karaktärerna. Det kändes som att dem tappades bort helt och hållet. Så min främsta förhoppning för säsong fyra är att dem hittar sina själar igen. Speciellt Clarke, då hon brukade vara min favoritkaraktär i serien. Om dem gör detta, tror jag det här kan bli riktigt riktigt bra igen. 
 
REIGN - Den sista säsongen av Reign. Vi har ingen trailer. Vi har ingen vidare information. Men mitt hjärta vet ändå, att det här kommer bli något fantastiskt. Den förra säsongen av Reign var den bästa hittills, om man frågar mig, eftersom att den var mer vågad än de andra. Karaktärer dog, och vi fick olika landskap istället för bara Frankrike. Man introducerade till och med Elizabeth! I den här säsongen kommer vi få se Mary gifta om sig. Vi kommer även få uppleva Skottland - och antagligen mycket drama mellan våra två drottningar. Det här kommer bli något fantastiskt - och ett värdigt farväl till en fantastisk serie trots att den är så historisk inkorrekt som den faktiskt är. Älskade Reign.
 
 
BIG LITTLE LIES - Det här är en serie jag antagligen kommer att sluta kolla på efter bara några avsnitt, precis som med alla serier som kommer från hbo - tyvärr. Men eftersom att den är så laddad med fantastiska skådespelare, så håller jag tummarna för att det här ändå är något för mig. Är ändå relativt exalterad efter den senaste trailern vi fick. Fint landskap, fantastiska människor bakom karaktärerna. I princip helt kvinnoledd. Otroligt bra gjord. Självklart kommer jag ge det här en chans.
 
TIME AFTER TIME - Det här är den nya-icke-superhjälte-serien som jag ser fram emot mest i år, överlägset. Jag menar, Jack the Ripper, H.G Wells, tidsresor. Om dem får det här rätt kommer det här vara bland det bästa som någonsin hänt tv-världen. Abc har enligt mig på senaste tiden även briljerat med sina nya serier (Notorious, Speechless, Designated Survivor bla.), så jag tror faktiskt att även det här kommer lyckas. Bra karaktärer, bra handling, bra skådespelare, bra kanal. Längtar ihjäl mig!
 
MAKING HISTORY - Tidsreseserie nummer två på den här listan. Making History kommer ha premiär på precis samma dag som Time After Time, om jag har förstått det hela rätt, och jag tror att jag kommer tycka om dem precis lika mycket. Främst eftersom att dem kommer hantera tidsresor på två helt olika sätt. I Making History blir det med humor och att åka lite som man själv vill, istället för det lite seriösare - där man åker till vår tid i Time After Time. Förhoppningsvis kommer dessa två serier bli guldklimpar i vardagen. Ett till plus med den här serien är att huvudkaraktären känns väldigt Paul Rudd-ig.
 
POWERLESS - Det här är den serie jag har minst förhoppningar på - och är precis som Riverdale, en serie där karaktärerna behöver prestera helt och hållet. Trailern vi fick för ett tag sedan är först och främst helt ointressant, alla promos med. Men vad Powerless ändå gör, är att likna No Tomorrow i stilen - och det är en serie som jag är helt och hållet förälskad i. Så mina förhoppningar ligger helt enkelt i att Powerless kan prestera med karaktärerna, samt fantastiska Vanessa Hudgens.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: