Urval av veckans tv | vecka 7

 
DOUBT 1x01 Pilot | Det här var en fantastisk pilot, och jag är otroligt överraskad faktiskt. En ny advokatserie som är väldigt lik de andra som har kommit, men som jag ändå tyckte om jätte mycket. Glöm Conviction - vi har Doubt! Det bästa med det här avsnittet var ganska överlägset Katherine HeiglTycker om henne jätte mycket som skådespelare och uppskattar alltid att se henne i tv-rutan. Vi fick även mycket känslor i den här piloten vilket för mig alltid är ett bra tecken. Tror att det här kan bli en värdig efterföljare till Notorious för mig.
 
ARROW 5x13 Spectre of the Gun | Things got political detta avsnitt. Mycket om vapenlagar och vare sig världen blir säkrare om man bär ett vapen eller inte. Tycker det var bra att det togs upp, och att det låg på rätt sida trots att vissa var alldeles för pro-vapen för min smak. Annars ett väldigt bra avsnitt, speciellt i och med att Thea kom tillbaka, att det inte var några vanliga tillbakablickar genom hela avsnittet. Tyckte även om att det inte var lika mycket Green Arrow utan att vi även fick Oli som borgmästare. Intressant!
 
 
AGENTS OF SHIELD 4x14 The Man Behind the Shield Nu är den här serien tillbaka på tronen igen på riktigt, efter ett helt makalöst avsnitt. Precis som titeln benämner så var det här ett avsnitt väldigt centrerat på Phil Coulson, och det var även skönt. Skönt att han fick ta på sig huvudrollen igen. Vi fick även ett par tillbakablickar på Coulson och May, som var jätte jätte söta och nästan höjdpunkten med avsnittet. Vi fick även fina scener med Fitzsimmons. I framtiden hoppas jag dock att vi får mer Mace, även fast han var fantastisk i det här avsnittet. Vill att han ska vara med mer. 
 
SPEECHLESS 1x15 T-h- The C-l- Club | Det första relativt ostadiga Speechless avsnittet vi har fått hittills, vilket även reflekterades i vad det handlade om. Vilket jag tyckte var fint. Vi fick se lite trassel i förhållandena mellan mor och son, samt JJ och Kenneth. Handlingen var ostadigt, och avsnittet var ostadigt. Det skapade en bra balans i all röra. Avsnittet var precis lika härligt som tidigare avsnitt, och det var roligt att se Ray och Maya's förhållande utvecklas för första gången till något fint.
 
THE 100 4x03 The Four Horsemen | Det här avsnittet var bättre än de två första på säsongen, men det är fortfarande inte så bra som jag vill att det ska vara. Det var trots allt liknande de äldre avsnitten av The 100, som kom under säsong ett och två - vilket jag självklart tyckte om. Uppskattar även att "hotet" är närmare än vad dem trodde, för The 100 ska för mig vara en serie där man alltid är nervig. Fint med Bellarke också!! Känns som att den här säsongen kommer ge oss mer av dem tillsammans.
 
 
EMERALD CITY 1x07 They Came First | Det här är en serie jag inte tycker om längre, nästan alls. Den är först och främst väldigt tråkig, men den har även en ton jag inte uppskattar. Vet inte riktigt vad det är, men den bidrar med en känsla som serier jag slutar kolla på brukar ha. Tråkigt nog. Det här avsnittet var även lite "vad var det jag nyss kollade på", först och främst med Jack och Lady. Men även självklart med Lucas och Glinda. Lite obehagligt kolla på, inte alls nödvändigt för serien. Hoppas den blir bättre, annars behöver jag ingen säsong två.
 
LETHAL WEAPON 1x15 As Good As It Getz | Kul med Thomas Lennon som gästskådespelare först och främst. Annars var det här igen ett bra avsnitt - som vanligt, kan man nog säga vid denna tidpunkt. Lethal Weapon blir alltid som ett skönt och nödvändigt uppehåll när man kollar på många avsnitt på rad av olika serier (alla dessa avsnitt här ovanför alltså). Älskar karaktärerna. Skönt med en serie som har ett-fall-per-avsnitt, även fast jag hatar konceptet. Otroligt lättsmält serie vilket, som sagt, är väldigt skönt.
 
Postat av: Seriemorsan

Hm Doubt får jag nog spana in alltså!

Svar: Tycker det var ett jätte bra första avsnitt!
Emelie Karlsson

2017-02-16 @ 18:45:35
URL: http://seriemorsan.blogg.se
Postat av: film&serier bloggen

den där serien Doubt måste jag kolla in, kan nog vara något för mig !

Svar: Jaa, tyckte den var så bra eftersom att den hade en relativt lättsam ton!! Även fast den självklart var relativt tung med sina känslor, så var den lättsam. Och det var jätte skönt!
Emelie Karlsson

2017-02-17 @ 08:27:52
URL: http://filmandserier.blogg.se
Postat av: Celine

Älskar att Bellamy och Clarke är tillsammans så mycket nu också och typ drar iväg på "uppdrag" och sånt, jag har saknat dom under de två senaste säsongerna!

2017-02-19 @ 10:59:50
URL: http://celinelf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: