Urval av veckans tv | vecka 6

 
RIVERDALE 1x03 Body Double | Den här serien har börjat så otroligt bra! Handlingen är jag hittills inte så investerad i eftersom jag inte vet så mycket om serietidningarna och dylikt, men karaktärerna. Karaktärerna är jag fäst vid. Främst Becky, som blev ännu mer intressant det här avsnittet då hon helt gick in i rollen som Polly. Archie är dock tyvärr fortfarande lika ointressant, samma går nog ändå för Jughead för mig. Detta dock enbart för att Sprouse inte visat upp vad han kan ännu. Bra kvinnolett avsnitt!
 
POWERLESS 1x02 Wayne Dream Team | Nej nej nej, den här serien är inte bra överhuvudtaget tycker jag. Det här avsnittet var inte ens roligt, till skillnad från det förra. Självklart är det roligt med en serie som tar sig an en annan riktning av superhjältar, självklart är det roligt med en serie där Vanessa Hudgens är huvudroll, självklart är det skönt att den enbart är tjugo minuter. Men det fungerar inte för mig. Alls. 
 
 
SLEEPY HOLLOW 4x06 Homecoming | Det här är min älskling till serie. Ichabod är min älskling till karaktär. Sleepy Hollow har på något konstigt sätt tagit sig in djupt in i mitt hjärta, som bara vissa serier gör, och har bestämt sig för att stanna där. Idag var vi även tillbaka till staden Sleepy Hollow, där vi igen fick en värdig berättelse för vår nya fantastiska skurk. Och en fin scen med Ichabod vid Abbies grav som rörde till det bland känslorna. Tyckte bara inte om vår egyptiska vakt, han var lite dåligt gjord. Annars var det här igen ett fantastiskt avsnitt. Säsongen blir bara bättre och bättre!
 
LETHAL WEAPON 1x14 The Murtaugh File | Kollade inte på det förra avsnittet överhuvudtaget, om jag ska vara ärlig. Skippade det helt och hållet, främst eftersom jag fick lite spoilers kring vad som skulle hända och jag bestämde mig för att jag inte ville se det. Var inte alls sugen på att se Riggs helt och hållet tappa det - så jag gjorde inte det. I det här avsnittet dock fick vi ett mer personligt fall, vilket var roligt eftersom det fick in Maureen mer i serien. Hon skulle vara jätte fin tillsammans med Riggs. Bra avsnitt.
 
Om ni vill se vecka 6 tidigare avsnittsrecensioner: Reign, Speechless/Arrow/The 100, Legion, Supergirl/Timeless/Shadowhunters.
 
Postat av: Tilda Barkselius

Åh ska börja kolla på Riverdale!

2017-02-12 @ 20:02:39
URL: http://nouw.com/tildabarkselius
Postat av: Lena

Ska bli intressant att se hur det ska utvecklas i nästa avsnitt av Riverdale faktiskt nu när hon utåtagerande på det sättet :)

2017-02-12 @ 23:06:42
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Elsa

Jag gillade förra avsnittet av Lethal Weapon, vi fick en av de bästa scenerna från serien som verkligen visade vänskapen mellan Riggs och Murtaugh :)

Svar: Ja, får se om jag kollar på det avsnittet sedan i slutet av säsongen haha. Men just nu har jag verkligen inte suget till det!
Emelie Karlsson

2017-02-13 @ 01:07:23
URL: http://www.gillafilm.se
Postat av: Celine

Alltså tjejerna i Riverdale <33 Jag älskar dom!

Svar: Sååå fantastiskaa!!
Emelie Karlsson

2017-02-13 @ 19:05:48
URL: http://celinelf.blogg.se/
Postat av: Katrine Larsson

Stör mig så på relationen mellan Archie och Grundy, men verkar som att hon "försvinner" efter nästa veckas avsnitt så hoppas på att det är sant.

Svar: Ja så obehaglig och äcklig att kolla på! Hoppas verkligen att det blir så att hon försvinner.
Emelie Karlsson

2017-02-15 @ 14:04:26
URL: http://serieexecutioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: