Urval av veckans tv | vecka 5

 
POWERLESS 1x01 Wayne or Lose | Hade inga förväntningar överhuvudtaget eftersom att serien fick så dåliga betyg innan dess premiär, och jag förstår faktiskt varför. Aspekten med superhjältar som finns i bakgrunden är självklart rolig, men det är så otroligt dåligt gjort. Powerless kan inte ha världens största budget. Tycker ändå att skådespelarna är fantastiska, speciellt Vanessa Hudgens med sin energi, så jag har ändå förväntningar på framtiden. Tycker dock konceptet med jobbkomedier är litelite utjatat, men det är okej. Introt med alla serietidningar var så bra så jag tänker fortsätta att kolla, även skönt med korta avsnitt.
 
SUPERGIRL 2x10 We Can Be Heroes | Förstår faktiskt inte vart all hype kommer ifrån när det gäller den här serien. Ingen brydde sig när den väl startade, men nu verkar alla älska den med hela sina hjärtan. Jag tycker att det här är den sämsta superhjälteserien vi har just nu tillsammans med The Flash. Det är bara så ointressant! Guardian borde lämna direkt. Det känns som att allt som håller upp den här serien i tittarnas ögon är de nya ship serien arbetar med, men jag tycker inte om dem. Så det blir problematiskt.
 
TIMELESS 1X13 Karma Chameleon | Tråkigt avsnitt. Tråkigt att Wyatt och Rufus åkte tillbaka själva, tråkigt med att Lucy skulle träffa Anthony och så vidare. Helt ointressant att han dog, också. Det fanns liksom inte någon riktig historisk koppling, trots tidsresandet och det var otroligt ointressant för mig då. Kanske inte tycker om dessa karaktärer så mycket som jag tror, eller så var det bara det här svaga avsnittet som fick mig att tänka så. Hm, nästa gång ska dem dock till Frankrike vilket jag längtar till. Paus från USA.
 
SHADOWHUNTERS 2x06 Dust and Shadows | Det här var också otroligt tråkigt. Allt vi fick se var Clary när hon försökte återuppliva sin mamma genom en knäpp trollkarl som verkade arbeta likt Lilith i böckerna. Vi fick även se Isabelle ta Yin Fen vilket är idiotiskt rakt igenom, då det förstörde Jem helt och hållet. Annars vet jag inte riktigt, tyckte inte om någon karaktär i avsnittet. Tyckte dock att begravningen var fin, den såg ut precis som en riktig Shadowhunter-begravning, vilket var fint.
 
 
LEGENDS OF TOMORROW 2x10 The Legion of Doom | Tyckte om det här avsnittet jätte mycket. Har länge funderat på varför allt alltid handlar om hjältarna, när skurkarna oftast är mycket mer intressanta. Därför blev jag otroligt glad när jag såg det här avsnittet, för här var fantastiska Merlyn, Thawne och Darkh i fokus. Två Arrow skurkar är alltid välkommet. Är helt och hållet förälskad i Merlyn som karaktär, och han fungerar jätte bra tillsammans med Darkh. Det här var verkligen fantastiskt! Kul också att dem mördade Washington i slutet, kommer bli intressant att se varför i nästa avsnitt.
 
ARROW 5x11 Second Chances | Ett bra Arrow avsnitt, vilket man nu för tiden antagligen får hålla hårt om. Det händer inte jätte ofta längre, även fast jag fortfarande tycker att det är den bästa superhjälteserien i Arrowverse. Tycker verkligen om de två nya karaktärerna vi har fått möta på just nu. Först och främst en Ghul i Talia, men även fantastiska Dinah Drake - vår Golden Age Canary. Kommer vara jätte roligt att se henne ta över manteln. Hoppas även att Felicity blir något, vilket dem verkar bygga upp för.
 
THE FLASH 3x11 Dead or Alive | Världens tråkigaste samling av karaktärer? Hej Flash. Iris måste vara den mest förutsägbara och tråkiga karaktär serievärlden har sett. Barry och whats-his-name Wally är otroligt töntiga och jag orkar inte med dem. Samma sak med Cisco. Den nya Harrison tycker jag inte om alls, han är oacceptabelt löjlig. Caitilin och Julian? De enda två jag faktiskt på något plan tycker om.
 
AGENTS OF SHIELD 4x12 Hot Potato Soup | Tyckte om att vi fick tillbaka vår äldre aos-humor som existerade i den första säsongen. Att Koening var tillbaka var den största aspekten bakom detta, eftersom hans familj är väldigt stor och otroligt underhållande. Förutom humorn dock var det även roligt att dem äntligen tog reda på att May inte är May, utan en av Radcliffes skapelser. Dock jobbigt att den första kyssen mellan Phil och May skedde med klonen - efter alla dessa år, och så händer detta! Överlag ett väldigt underhållande och lättsamt avsnitt.
 
Postat av: Seriemorsan

Ingen som jag följer längre men börjar bli lite sugen på Arrow igen! Vi får se!

2017-02-03 @ 16:28:25
URL: http://seriemorsan.blogg.se
Postat av: Saras serieblogg

Alltså, det var ju inte världens mest grymma effekter men jag tänker ändå att de måste ha haft en stor budget för att kunna göra så många "datorgjorda" superhjältescener i Powerless!

Svar: ja, kanske. Dock brukar stor budget resultera i BRA effekter. Till exempel AoS vars budget rejäääält i år och fick med detta otroliga effekter. Powerless effekter var otroligt fula, vilket antagligen pekar åt en liten budget till just detta, eftersom att "alla" kan göra datoranimationer - men pengar gör det bättre!
Emelie Karlsson

2017-02-04 @ 00:06:16
URL: http://seriereflektoner.blogg.se
Postat av: Flisan

sv: tror jag med :D

ska ta och se powerless idag :)

2017-02-04 @ 11:00:12
URL: http://nouw.com/lifeandtv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: