Urval av dagens serier | torsdag v.6

 
BRATVA
 
Om Arrow skulle sluta med sina tillbakablickar, skulle jag njuta av den här serien mycket mer än vad jag gör. Självklart är det en del av seriens själ, men jag tycker ändå att det är dags att släppa konceptet nu. Berättelserna blir alltid så hackiga när det alltid ska komma en tillbakablick, och det börjar bli lite utdraget. Tycker dock om alla karaktärer i Arrow just nu, så det här är ändå en serie jag ser fram emot varje vecka och njuter av när jag väl kollar på avsnitten. Dinah är en fantastisk ny karaktär, och även fast jag inte tycker om tillbakablickarna är det kul med lite al Ghul-action. Är även kär i Adrian. Tror att den här säsongen kan bli bättre än de två senaste.
 
 
HEAVY LIES THE CROWN
 
Nej, det här var precis som förra veckan ett dåligt avsnitt. Mina förväntningar var otroligt höga eftersom att den förra säsongen var så medioker, men dem levererar inte överhuvudtaget. Jätte tråkigt då jag såg fram emot den här säsongen av The 100 - nu är det svårt att koncentrera sig under avsnitten. Det känns som att dem försöker alldeles för mycket, samtidigt som det känns som att dem inte försöker överhuvudtaget. Ingen spänning existerar och heller ingen motivation att kolla på serien. Håller tummarna för att det blir bättre.
 
 
V-A-VALENTINES D-A- DAY
 
Älskade, fantastiska serie vars frånvaro förra veckan skapade ett hål i mitt hjärta. Nu är dock Speechless tillbaka, med ett alla hjärtans dag avsnitt. Ytterligare ett fantastiskt, helt och hållet underbart, avsnitt. Det bästa med de senaste avsnitten av Speechless dock är att man får se karaktärer utvecklas. Till exempel har Jimmy utvecklats som tidigare var seriens "bakgrundskaraktär" men som nu är en stor favorit hos mig. Det är så viktigt att komediserier hittar ett hjärta, vilket gör att man bryr sig om karaktärerna och deras utveckling, och det är precis vad Speechless har gjort. Hittat sitt hjärta. Och det är fantastiskt, det här är en av de bästa serierna jag följer. 
 
Ps. att jag måste ha urval av dagens serier visar nog på att jag följer lite för många serier.
 
Postat av: Saras serieblogg

Vad handlar Speechless om? :)

Svar: Vad Speechless först och främst handlar om är en familj med ett "special-needs" barn, och serien visar bl.a. utmaningar med detta. Men nu efter ett antal avsnitt har det mer blivit en komedi centrerad kring en väldigt konstig familj, tillsammans med killen som tar hand om deras special-needs barn och vissa från skolan dem går till.

Väldigt bra barnskådisar, men jag vet inte riktigt vad jag skulle jämföra serien med. Ett mysigare och finare The Mick kanske, eftersom att det inte centreras kring en karaktär utan en hel familj. Speechless är i alla fall en väldigt speciell serie, jätte rolig och jätte härlig!
Emelie Karlsson

2017-02-10 @ 00:21:28
URL: http://seriereflektoner.blogg.se
Postat av: Seriemorsan

Skönt att det inte bara är jag som tycker så om The 100! Hoppas verkligen det blir bättre!

Svar: Nej, riktigt medioker start vilket inte är roligt överhuvudtaget eftersom den förra säsongen var så som den var!
Emelie Karlsson

2017-02-10 @ 08:59:01
URL: http://seriemorsan.blogg.se
Postat av: Katrine Larsson

Jag tycker ändå att The 100 är hyfsat bra just nu, inte alls lika bra som de första två säsongerna men definitivt bättre än den tredje säsongen.

2017-02-15 @ 14:06:16
URL: http://serieexecutioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: