Timeless 1x15 | Agents of shield 4x13

 
Egentligen har jag ingen aning om varför, men Timeless är inte en höjdpunkt i schemat för mig längre. De senaste avsnittet har för mig varit mycket sämre än standarden serien brukade hålla, och då har jag nästan tappat intresset helt och hållet. Det här avsnittet var ingen undantag. Först och främst tyckte jag att dem missanvände två aspekter: Misha Collins som gästskådespelare, och Flynn som karaktär. Först måste vi prata om Collins - för det finns ingen anledning överhuvudtaget varför han skulle vara med i serien. Var det för att dra in tittare? För han försvann direkt, och det gjorde ingenting överhuvudtaget. Tråkigt, då Eliot Ness hade varit intressant som karaktär.
 
Annars tycker jag även inte om missanvändningen av Flynn, som sagt. Han är seriens överlägset mest intressanta karaktär, men han stämplas direkt som en skurk. Vi får ingen värdig bakgrundsberättelse, och vi får ingen värdig berättelse för honom. Han har ett motiv, ett motiv som är värdigt känslor. Men inga känslor kommer! Argh, allt blir bara så platt - och det är så tråkigt då Flynn är min favorit i serien, överlägset. Ett till problem med avsnittet var även att det självklart var ett "gangster-avsnitt". Amerikas historia är ingen favorit (i så fall bara 1700-1800 tal), och speciellt inte när det handlar om maffia. Blä, hoppas säsongsfinalen levererar för nu är jag inte alls investerad.
 
 
Det finns ingen serie som är bättre än Agents of SHIELD som jag följer just nu. Varje avsnitt presterar, både handlingsmässigt och karaktärsmässigt. Det här var inget undantag, även fast det var lite tråkigare än tidigare avsnitt. Vi fick träffa på den riktiga Aida, och se henne dö på grund av Radcliffe. Men det var dock fint att få träffa henne, eftersom att Aida uppenbarligen var designad efter någon. Med detta fick vi även lite fina stunder med Coulson samt hans saknad gentemot May.
 
Den andra sidberättelsen var med en ny inhuman, som dödade kvinnan som avskyr inhumans. Det var en sidberättelse som kändes väldigt old-school Agents of SHIELD vilket var roligt faktiskt. Daisy jobbade tillsammans med Fitz och Simmons, vilket var längesedan. Det får mig att tycka om hennes karaktär mer. Har även börjat tycka om henne tillsammans med Jeffrey Mace, som också är en fantastisk karaktär. Bra avsnitt, även fast det precis som förra veckan kändes lite som en avstickare från huvudberättelsen.
 
Postat av: film&serier bloggen

Nu blev jag sugen på att börja kolla på Agents of shield igen - började kolla på den serien förut, men slutade av någon oklar anledning! Kanske dags att börjar titta igen? :)

Svar: Sååå braaaaa, du bör verkligen ta och kolla på AoS igen!
Emelie Karlsson

2017-02-15 @ 08:41:55
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: