Mina favorit romcoms | del 1

 
En modern återberättelse av Jane Austens Emma med Paul Rudd och Alicia Silverstone, bättre än så kan det faktiskt inte bli. Självklart blir det lite obehagligt på grund av vilken status huvudrollerna hade gentemot varandra innan dem blev romantiska med varandra, men det här är ändå en jätte bra film. Otroligt underhållande och otroligt fin, precis som romantiska komedier ska vara. Det här är även den enda filmatiseringen av Emma jag egentligen gillar rakt av, eftersom att Emma inte är en karaktär jag tycker om.
 
 
Det här är filmen som sitter på tronen av den här kategorin. Det finns ingen film som kan slå den här, och det vill jag inte heller. Trots att man självklart kan klaga på kvaliteten av filmen under senare år. Alla berättelser är fantastiska och alla skådespelare är fantastiska. Love Actually är verkligen något som ligger nära hjärtat. Mysig, sorglig, fin, viktig. Att vi får en "uppföljare" är också guldvärt, eftersom att vi än en gång får se dessa människor tillsammans. Är så roligt att kolla på bts-bilder varje dag!

 
På tal om mys dock, kommer nog ändå While You Were Sleeping på en första plats. Vi får Sandra Bullock, vi får jul, vi får en stor familj och vi får mysmysmys. Den här filmen må vara otroligt förutsägbar, men det är verkligen okej i det här fallet. Tycker om huvudkaraktärerna jätte mycket och hejar på dem under hela filmen. Det är även en sån film man kan kolla på om och om igen. While You Were Sleeping är en väldigt bra film under kalla dagar, för den värmer verkligen ens hjärta. En passande film att se nu alltså.
 
Det här är inspirerat av Karin's lista på romcoms.
 
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Är verkligen så taggad på uppföljaren till Love Actually! :D

Svar: Kommer bli jätte mysigt, trots att det enbart blir 10-15 min!
Emelie Karlsson

2017-02-18 @ 19:13:01
URL: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: