Intressanta bokfilmatiseringar som kommer i år

 
BEFORE I FALL // Baseras på boken vid samma namn av Lauren Oliver, vilket är en bok jag inte har läst. Ett mål är dock att läsa alla böcker på denna lista så det händer nog snart. Filmen har premiär i mars och har duktiga Zoey Deutch i huvudrollen som Samantha.
 
THE ZOOKEPEER'S WIFE // Det här är en film jag är jätte taggad inför främst eftersom att den utspelar sig under det andra världskriget. Filmen baseras på boken vid samma namn skriven av Diane Acker. Har inte läst den här heller, men ska som sagt läsa alla.
 
MY COUSIN RACHEL // Ett av de perioddraman jag ser fram emot mest i år. Detta på grund av det är ett perioddrama, men även en bokfilmatisering. Filmen baseras på boken vid samma namn av Daphne du Maurier. Det är en äldre bok som utspelar sig på landet i England.
 
 
ASHES IN THE SNOW // Det här är den första bok jag har läst den på den här listan. Boken heter Between Shades of Gray och är skriven av Ruta Sepetys. Detta är en av de bästa böcker jag har läst och därför är jag väldigt taggad på att få se hur det här blir. 
 
THE MOUNTAIN BETWEEN US // Det här är en filmatisering jag hittade på grund av Kate Winslet, som är i huvudrollen tillsammans med Idris Elba. Boken vid samma namn är skriven av Charles Martin och handlar om ett par som överlever en flygkrasch i bergen. Filmen har premiär i oktober.
 
LET IT SNOW // Ännu en bok jag har läst. Detta är en bok med tre olika berättelser, som relaterar till varandra. Dessa är skrivna av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle. Filmen ska komma ut i november i år men vi har ännu ingen cast eller något liknande. 
 
MURDER ON THE ORIENT EXPRESS // Den här boken ligger just nu framför mig och väntar på att bli läst, eftersom att jag håller på att läsa igenom lite Agatha Christie böcker. Denna film ska också komma i november och har bara stora namn i skådespelarskaran. Johnny Depp, Daisy Ridley, Penelope Cruz, Kenneth Branagh, Willem Dafoe med flera. Kan bli riktigt bra.
 
 
TULIP FEVER // Anledningen bakom varför jag vill se den här först och främst är för att den utspelar sig i Nederländerna, det är inte många filmer som gör det. Vi har även Alicia Vikander i huvudrollen, vilket alltid är ett plus. Boken vid samma namn är skriven Deborah Moggach.
 
THE NIGHTINGALE // Det här är en bok jag har velat läsa sedan den kom ut, men som jag inte har prioriterat när jag köpt böcker. Boken följer två systar i Frankrike som försöker överleva tyskarnas ockupation av just Frankrike. Filmen har fått en regissör i Jennifer Kent, men har ännu inget releasedatum i år.
 
EVERYTHING, EVERYTHING // Den här boken av Nicola Yoon läste jag faktiskt precis när den kom ut. Den var otroligt omtalad och ungefär alla läste den, kändes det som. Denna bok handlar om en tjej som är allergisk mot allt, men som blir kär. Väldigt lik filmen Bubble Boy och därför är jag inte jätte taggad på att det här ska bli en film. Kan dock ändå bli roligt att se.
 
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Before i fall verkar jättebra :) iaf enligt trailern, inte läst boken dock, kanske man borde göra först

2017-02-04 @ 12:58:29
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag döör ÄLSKADE the nightingale och vågade knappt hoppas på att den skulle bli film men så t den nu blir glatt att den nu blir det :D glad över between shades of gray också

2017-02-04 @ 13:42:50
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se
Postat av: Saras serieblogg

Så himla kul - vill typ se varenda en!

2017-02-04 @ 17:21:46
URL: http://seriereflektoner.blogg.se
Postat av: Saras serieblogg

Så himla kul - vill typ se varenda en!

Svar: Ja eller hur?? Tycker alltid det är mer spännande med filmatiseringar än filmer från scratch!
Emelie Karlsson

2017-02-04 @ 17:21:46
URL: http://seriereflektoner.blogg.se
Postat av: Lena

Visste inte att dem hade gjort en filmatisering av Between Shades of Grey, spännande.

Svar: Kommer förhoppningsvis bli jätte bra! Finns bara ett par bilder, men hoppas vi får ett releasedatum snart!
Emelie Karlsson

2017-02-04 @ 19:04:28
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: