Hur bra var säsongspremiären av The 100?

 
Har jag romantiserat hur bra den här serien är? För av det här avsnittet blev jag otroligt besviken, det kändes som att det var en start på något otroligt långsamt och tråkigt. Det kan vara för att jag inte sett serien på relativt länge, men jag förväntade mig mer. Mycket mer. Vad vi fick se var egentligen bara en fortsättning på säsongsfinalen, med att alla kommer då av strålning. I förra säsongens final dock, lät det här intressant. Nu gör det inte riktigt det, faktiskt, mend et är nog bara för att jag inte tyckte om det här första avsnittet.
 
Vad som gör mig mest besviken är nog ändå att jag hade så otroligt höga förväntningar på att det skulle bli bättre, på grund av att den senaste säsongen inte var så bra. Men nu när jag blev besviken, som sagt, känns det relativt meningslöst. Det känns som att den här säsongen kommer att bli precis som den förra, vilket är lite tråkigt. Dock har jag fortfarande höga förväntningar på karaktärerna, för jag tror att jag kommer tycka om Clarke igen. Det kändes även som att serien lade upp för Bellarke i det här avsnittet, vilket alltid skulle vara en rolig överraskning. Men annars, blev jag som sagt väldigt besviken. Det var ungefär så här jag kände efter seriens första avsnitt.
 
Postat av: Lena

Jag fastnade i säsong 3 och har inte känt alls att det är något som jag vill ta upp på ett bra tag heller. vet inte om ett marathon gjorde att jag tröttnade helt enkelt men det är typ den enda serie som jag ligger efter med så vill gärna kolla ikapp den också hahaha

Svar: Jaaa tyckte inte om säsong 3 alls, förstår varför man fastnar när. Hoppas den här säsongen blir bättre!
Emelie Karlsson

2017-02-02 @ 15:36:44
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se/
Postat av: Celine

Åh jag måste kolla ikapp nu alltså! Men guuud kan inte Clarke och Bellamy bli tillsammans nu eller? Man har liksom väntat på det i tre säsonger nu haha!

Svar: Precis!!! Men det verkar vara på G nu!! Äntligen, haha!
Emelie Karlsson

2017-02-02 @ 19:02:18
URL: http://celinelf.blogg.se
Postat av: Seriemorsan

Näe, jag var inte heller så nöjd med avsnittet men hoppas det blir bättre! Förra säsongen var ju rätt trist.

Svar: Ja den förra säsongen var ingen höjdare, men tror ändå att den här kan bli bättre!
Emelie Karlsson

2017-02-03 @ 11:16:28
URL: http://seriemorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: