Dagens tv | tisdag v.6

 
SUPERGIRL 2x11 The Martian Chronicles | Helt okej avsnitt. Först och främst var det skönt att James inte var med, men förutom det var det ganska platt. Tycker inte att man utnyttjade möjligheterna man hade när white martians bytte skepnad till dem i gänget. Det kunde haft mer djup. Tyckte även om Mon-El mindre än vanligt, och jag är inte hans största fan från en början heller. Hur mycket tycker du om Kara när du byter tjej dagen efter? Även fast Kara kanske had it coming, så var det alldeles för snabbt tycker jag själv. Det som gjorde det här avsnittet okej, förutom att James inte var med, var att Alex är en sådan fantastisk karaktär. M'gann också, och dem höjde det här avsnittet ett par steg. 
 
TIMELESS 1x14 The Lost Generation | Det här var ett avsnitt jag faktiskt tyckte om väldigt mycket, till skillnad från det senaste Timeless har gett oss. Detta främst eftersom dem åkte till något som ligger mig nära hjärtat - Frankrike under 20-talet. Samt att vi även fick träffa Ernest Hemingway som är en av världens mest intressanta individer, främst eftersom att han överlevde så otroligt mycket under sin livstid men sedan ändå tog livet av sig. Tyckte även han porträtterades väldigt bra för att vara i en liten serie. Annars var handlingen platt och "våra karaktärer" väldigt tråkiga. Det som var bäst var det som var nytt, och jag tyckte om Bam Bam mer än Wyatt samt Hemingway mer än Rufus. Jobbigt läge.
 
SHADOWHUNTERS 2x06 Iron Sisters | Vet inte riktigt vad jag ska skriva om det här avsnittet, eller den här serien överhuvudtaget. Det finns inte något som intresserar mig överhuvudtaget och det känns bara som att serien är allmänt dåligt gjord. Om något liknar en alldeles för lång reklamfilm är det Shadowhunters, då allt är så himla mediokert. Tråkigt att det inte blir bättre. Att våra Iron Sisters var med såg bara bra ut på papper då det ine blev bra i serien överhuvudtaget. Jag har kommit till den punkt där jag tycker att serien inte är värdig Cassandra Clare's böcker, och jag vet inte om jag vill fortsätta kolla.
 
Postat av: Lena

Tråkigt att du känner så om Shadowhunters. Har ännu inte hunnit kolla på senaste avsnittet men en sak jag saknar är att kunna marathonkolla på den istället för vecka för vecka även om det är skoj att diskutera avsnitten

Svar: Ja, tror serien kan fungera bättre som ett maraton! När man kollar vecka till vecka blir det väldigt tröttsamt tycker jag, speciellt när man blir besviken
Emelie Karlsson

2017-02-08 @ 07:07:05
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Seriemorsan

Ingen jag följer längre men blev sugen på både Supergirl och Shadowhunters! Kanske maratonprojekt framöver?

SV: Tack, blev väldigt nöjd faktiskt :D

2017-02-08 @ 09:45:34
URL: http://seriemorsan.blogg.se
Postat av: Tilda Barkselius

Jag håller helt och hållet med dig om Shadowhunters! Jag älskade böckerna men tog mig inte ens igenom första avsnittet då jag blev så besviken :/

Svar: Jätte jobbigt, verkligen. Det skulle vara jätte roligt om dem kunde lyckas med en filmatisering någon gång!
Emelie Karlsson

2017-02-08 @ 20:02:08
URL: http://nouw.com/tildabarkselius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: