Bokrecension | vampire academy

 
 
Det här är en bokserie jag aldrig har haft någon vidare lust att läsa. Men efter att ha blivit klar med alla böcker som finns att läsa i Shadowhunter-universumet, kunde jag nu efter några månader inte längta mer efter en ny serie. En ny värld att djupdyka in i. Därför läste jag Vampire Academy, och det är jag otroligt glad över, för vad den här boken bidrog med var något överlägset City of Bones som startbok. Vi fick en bra uppbyggd värld, vi fick en intressant handling, vi fick fantastiska huvudkaraktärer, vi fick en mystisk mytologi och vi fick en romans som inte får hända. Jag hade egentligen bara ett problem med den här boken, vilket var all slut-shaming som pågick. Det är inte okej, och jag hoppas verkligen inte att det inträffar i senare böcker. Det drar i så fall ner dess betyg rejält.
 
Vad jag tyckte om mest med Vampire Academy var att det var en bok man kunde sluka på bara några timmar. Den var snabb och den var underhållande, det fanns ingenting som kunde stoppa en när man väl hade den i händerna samt ett par timmar att läsa. Denna underhållning kommer mest från Rose. Hon är aggressiv, men kommer bli något fantastiskt i senare böcker. Det känner jag på mig. Tyckte även om hennes romans med Dimitri redan från början, uppskattar alltid något normbrytande. Sammanfattningsvis var den här boken mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Den var snabb och den var otroligt exalterande, med mycket potential för karaktärerna. Mer än så tänker jag dock inte skriva, eftersom jag inte kan vänta längre på att få hoppa in i den andra boken i serien, Frostbite.
 
Postat av: Lena

Denna serien är bra har läst de 4 första delarna och de andra 2 står i hyllan och väntar på att bli lästa :)

Svar: Ja, jag ligger nu på bok 3 haha. Tänker försöka läsa ut hela serien på 4 dagar!
Emelie Karlsson

2017-02-15 @ 21:52:22
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: film&serier bloggen

Det finns ju en film som är baserad på den här boken - men den är verkligen inte bra!

Svar: Haha nej, har hört det! Tänker läsa igenom hela serien och sedan kanske kolla filmen, bara för att se hur hemsk den är!
Emelie Karlsson

2017-02-16 @ 09:41:45
URL: http://filmandserier.blogg.se
Postat av: Linusdotter - film, tv & böcker

Jag älskar Vampire Academy, en av favoritserierna helt klart! Om du ska se filmen, vänta i några månader efter att du läst klart böckerna, då blir den faktiskt bra. Men om man jämför med böckerna så är filmen väldigt dålig!

Svar: Hmm, kommer nog se filmen när jag läst ut böckerna. Antagligen tidigt nästa vecka. Om jag går in med låga förhoppningar kan den nog bli bättre - bara dem porträtterar alla karaktärer bra. Men jag antar att filmen är en filmatisering av enbart den första boken och inte hela serien?
Emelie Karlsson

2017-02-16 @ 14:22:44
URL: http://linusdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: