De 8 bästa böckerna jag har läst hittills i år

 
 
1-4 SALT TO THE SEA, A COURT OF MIST AND FURY, THREE DARK CROWNS, TEN THOUSAND SKIES ABOVE YOU
 
Tycker ändå att min topp fyra är väldigt självklart. Salt to the Sea av Ruta Sepetys är en bok jag alltid kommer att komma ihåg, då den är så väldigt viktig och bra. Inget i år kommer nog kunna slå bort den boken från sin första plats. Andra platsen känns också väldigt självklart i och med A Court of Mist and Fury. Läste ut den på en eller två dagar, och den är väldigt lång. Det gick verkligen inte att släppa den (& trean kommer nästa vecka!). Three Dark Crowns är lite ut av ett wildcard. De första hundra sidorna är otroligt tråkiga, men resten är ren magi. Karkatärerna är briljanta - och det här är en bok jag brinner för mest på denna lista. Ten Thousand Skies Above You är den bästa Firebird-boken, i en fantastisk trilogi. Därför blir den också självklar på den här topplistan. 
 
5-8 SINCE YOU'VE BEEN GONE, DEFY THE STARS, AND THEN THERE WERE NONE, LAST SACRIFICE
 
Här blir det lite mer blandat, när den första sommarboken kommer. Since You've Been Gone. Läste tre Morgan Matson böcker på rad (alla förutom Second Chance Summer, som jag redan hade läst) och det här var den överlägset bästa av tre fantastiska böcker. Defy the Stars är den bok jag senast läst ut på den här listan, och är den första boken i Claudia Gray's nya serie. Läste ut den i one sitting, vilket säger något om dess kvalitet. And Then There Were None är den enda boken på den här listan som inte har skrivit på 2000-talet. Den var fantastisk då man alltid fick gissa vem det var som mördade alla, samtidigt som det var underhållande att följa i vilken ordning de försvann. Last Sacrifice är den avslutande boken i en serie jag aldrig trodde att jag skulle älska så mycket som jag gjorde - Vampire Academy. Rose är mitt litterära jag.
 
Postat av: Lena

Jag var extremt skeptisk mot VA från början men precis som dig gillade jag den otroligt mycket. Dock har jag inte läst ut serien ännu!

Svar: Ja från en början är man verkligen anti-VA. För mig var det främst eftersom att framsidorna var så "barnsliga", tror jag. Men det blev en av mina favoritserier till slut! Bloodlines är inte riktigt lika bra dock, plöjde igenom de 4 första precis efter VA, men har inte alls haft lust att ens plocka upp de två sista.
Emelie Karlsson

2017-04-29 @ 12:22:29
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Linusdotter

Jag köpte Three Dark Crowns när jag var i USA, väldigt taggad på den!

Svar: Det är nog en bok man älskar eller hatar!! Relativt dåligt betyg på Goodreads, men jag tyckte den var så otroligt fantastisk! Speciellt då den var otroligt mörk och innehåll så många cliffhangers. Ser fram emot den andra boken! Du får ta och berätta vem som var din favoritdrottning sen också!
Emelie Karlsson

2017-04-29 @ 12:51:56
URL: http://linusdotter.blogg.se
Postat av: Elvira

Alltså gash så mycket bra det verkar vara! Bara läst Salt to the sea och den är ju verkligen fantastisk. Måste läsa VA!!! Och Since you've been gone! Och Sarah J Maas!

Svar: Vampire Academy var verkligen en bokserie som jag trodde jag skulle ogilla!! Främst eftersom att framsidorna är så jobbiga, haha. Men alla böcker var verkligen fantastiska!
Emelie Karlsson

2017-04-29 @ 12:52:44
Postat av: Felicia

Since You've Been Gone har jag varit sugen på rätt länge så borde ta och läsa den snarast :D. Jag längtar tills de blir lite bättre väder, läser mycket bättre när jag kan göra det utomhus av någon anledning, haha.

Svar: Ja eller hur?? Det är mycket mysigare att läsa utomhus. Since You've Been Gone är jätte bra, Second Chance Summer också. Alla Morgan Matson böcker är egentligen perfekta för sommaren!
Emelie Karlsson

2017-04-29 @ 15:20:19
URL: http://frokentv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: