Temavecka #2: jag rankar Reign's säsonger hittills

 
PÅ TREDJE PLATS...
 
Det finns egentligen ingen ursäkt för vad man gjrode med serien i den här säsonger - eftersom den visade upp en sådan extrem potential i den första. Men tydligen ville man förlora tittare - och skapare därför den olagligt tråkiga andra säsongen. Ja, på en sista plats hittar vi självklart den ratade säsong två. Dock måste jag säga att den inte är dålig! Det var bara att själva Condé/jag bor inte med Francis ploten inte riktigt fungerade. "Vem bryr sig?" präglade säsongen - samt att det var tråkigt hur man förminskade Mary med detta, när man kunde ha höjt henne ännu mer.
 

PÅ ANDRA PLATS...
 
Det är här det blir intressant för mig. I min recension av säsong tre som ni hittar här, tror jag att jag skrev att säsong ett var ett steg bättre även fast jag älskade den senaste säsongen - men nu har jag ändrat mig! För vet ni vad som ligger på en andra plats? Säsong ett. Jag antar att det som har fått mig att ändra mig är oskyldigheten i den första säsongen - I want it raw. Jag kommer ihåg att jag inte tyckte elementet med magin, som egentligen tog över säsongen - vilket får säsongen att tappa en placering. Antaligen också för att..
 

PÅ FÖRSTA PLATS...
 
.. det hände så otroligt mycket i den tredje säsongen! Det var så rått - så fullproppat av känslor! I min recension skrev jag att jag var övertygad om att Reign var CW's bästa serie efter att ha avslutat den här säsongen, den tredje, och jag är fortfarande övertygad. Att man tog död på så stora karaktärer - och introducerade Elizabeth höjde allt ett snäpp. Samt att Mary tog sig till Skottland och blev ikonisk, en fantastisk kvinnlig, stark förebild utvecklades av Mary i den här säsongen. Hon tog sig igenom allt hemskt som kan hända, och hon fick sitt land. Överlägsen säsong! Även fast jag antagligen ser över "fel" nu, på grund av de senaste avsnittens briljans.
 
 
Under den här veckan, kommer ett avsnitt komma upp varje dag som handlar om klassiker, jag har dock valt att använda det här med som "klassiskt" och kommer bland annat gå igenom perioddraman och filmatiseringar av klassiska böcker. Det här är en del av onsdagstemat och Karin, Elsa, Felicia och Sara kommer också skriva inom detta. Min twist är att hylla kvinnor, därför ska det handla om kvinnliga huvudroller i perioddraman och kvinnliga författare bakom böckerna. I det här inlägget handlar det om klassisk person, Mary Queen of Scots, i serien Reign.
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

kul att lista säsongerna :D tack för tipset, det vill jag också göra någon gång med någon serie.

Svar: Vad kul att du tycker så! Kommer nog göra ett till inlägg när serien är avslutad, vilket antagligen kommer hända efter säsong 4! Alltid roligt att lista säsonger!
Emelie Karlsson

2016-09-27 @ 14:36:11
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Elsa

Håller med Felicia, väldigt rolig idé att ranka säsongerna men personligen tycker jag det är så himla svårt! Reign är ju en ganska kort serie, men vissa serier är otroligt svåra att ranka säsongerna på - framförallt de längre serierna. Är ju ofta upp-och-ner-gångar både hit och dit, fram och tillbaka, i serier...

Svar: Ja, antagligen svårt att ranka längre serier! Och dem som är "stabila" där man måste kolla på specifika händelser. Därför väldigt skönt att Reign hittills som sagt är en väldigt kort serie haha!
Emelie Karlsson

2016-09-27 @ 16:12:00
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: