Pitch: the interim (1x02)

 
«Ginny tries to fit in with the team despite the resurfacing
of a sexist comment made by Al. Meanwhile, Mike copes with
the end of his marriage and mortality of his career;
and Blip faces the fallout of Evelyn defending him to the media»
 
Så bra, så otroligt bra. Pitch gjorde det, Ginny Baker gjorde det. "A woman’s not responsible for her own sexual assault because she went in the wrong locker room. That’s not only wrong, it’s dangerous. We don’t need to make sure that every girls goes in the right room, we need to make sure every boy knows it wrong to rape.". Fler serier behöver visa det här, visa att det inte är kvinnans fel. Om det uppmärksammas här - kanske folk lär sig. Själva avsnittet, The Interim, kanske var lite överallt. Men jag älskade det ändå. Alla karaktärer är fantastiska, även fast dem verkar vara inställda på att ta väldigt många felbeslut. Jag älskar vänskapen som börjar byggas mellan Mike och Ginny. Jag älskar att The Astronaut Wives Club's Betty var med i serien som en reporter, och Mike's ex-fru. Jag bara älskar det - och jag hoppas att jag kan få fortsätta göra det säsongen ut.
Postat av: Katrine Larsson

Jag hoppas också att Pitch är bra genom hela säsongen, det har ju börjat bra iaf. :)

Svar: Ja, äääälskade det andra avsnittet! Hoppas hoppas!
Emelie Karlsson

2016-10-03 @ 13:29:20
URL: http://serieexecutioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: