Veckans tv: vecka 41 #1

 
Westworld 1x02 Chestnut|| Att det enbart är tre serier på min första veckans tv visar något - att jag är efter i ungefär allt. Men det fixar vi snart, förhoppningsvis. Det andra avsnittet av Westworld som släpptes i förtid - var i alla fall fantastiskt. Mycket bättre än det första! Det finns så mycket man inte förstår - varför dem hittar sina minnen, varför Man in Black får göra som han vill, vad Dolores planerar - och varför Teddy dör hela tiden. Men alla frågor man har känns relevanta, det känns verkligen som att HBO vet vad dem sysslar med, till skillnad från andra serier som glömmer bort att svara på de frågor dem ställer.
 
Once Upon a Time 6x03 The Other Shoe || Once Upon a Time har verkligen chockerat mig den här säsongen. Efter det första avsnittet skrev jag att jag trodde att det skulel bli ungefär som säsong fem, kvalitetsmässigt. Men avsnitt två och avsnitt tre har verkligen hamnat över mina förväntningar. Det är så kul att man tar tillbaka äldre karaktärer, så att det inte enbart blir nytt med The Land of Untold Stories! Älskade att man fick se Cinderella i det här avsnittet, tycker verkligen om henne i den här serien.
 
Timeless 1x02 The Assassination of Abraham Lincoln|| Avsnitt två av fantastiska Timeless. Timeless som jag placerade på en femte plats på höstens bästa nya serier. Efter det här avsnittet är jag fortfarande övertygad. Det handlade om mordet på Abraham Lincoln - och det var så otroligt känslosamt!! Varför det var så känlosamt, är för mig på grund av fyra anledningar: att Lincoln faktiskt dog, att Lucy inte kunde rädda honom, att Lucy behövde åka ifrån Robert (problematiskt när ditt ship är från olika tidsperioder) - samt att alla rättigheter som precis hade uppnåtts med Lincoln, försvann med hans död. Älskade älskade älskade det här avsnittet, även fast mitt hjärta går itu för Robert och Lucy (varför känner jag såhär, dem träffades typ.. 10 minuter).
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

hmm, funderar också på att börja med sammanfattnings inlägg igen. var jätte länge sedan jag gjorde dem dock men kul att kunna skriva ner sina tankar lite sådär :D

Svar: Ja! Skönt att det är just sammanfattningar också, så man inte behöver lägga ner såå mycket tid på det!
Emelie Karlsson

2016-10-12 @ 13:46:13
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Celine

Åh måste börja kolla ikapp Once Upon A Time nu när du skriver sådär om nya säsongen!

2016-10-15 @ 18:20:26
URL: http://celinelf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: