Once upon a time: strange case (6x04)

 
«Hook finds himself trying to protect Belle from Mr. Gold. Meanwhile, back in the past,
Rumple helps Dr. Jekyll complete his serum to separate a man’s personality into two»
 
Ett till fantastiskt avsnitt och mitt förtroende för den här säsongen är verkligen låst. Jag är övertygad om att det här kommer bli bra - bättre än de senaste säsongerna (två, en och en halv). I det här avsnittet, Strange Case, upptäckte vi precis vad titeln visar på - bakgrundsberättelsen till just Jekyll och Hyde. Eftersom de båda skulle dö i det här avsnittet tyckte jag att det var otroligt värdigt. Värdigt att man fick se att Hyde inte alltid var den onda av dem, samt att Jekyll fortfarande hade kvar förmågan till att göra ont. Annars har jag egentligen bara tre aspekter att kommentera på:
 
1. Jag måste bara säga att Belle är en fantastisk karaktär, som kan gå emot Rumple. Det är ett destruktivt förhållande, och jag vet att många inte vågar gå ur dem ändå. Så mycket cred till Belle som visar vägen, samtidigt som hon har ett barn i magen. 2. Jasmine! Otroligt bra val av skådespelare, och otroligt bra tillfälle att få in henne i berättelsen samt visa på hur god hon är. 3. Det här var helt enkelt ett riktigt, riktigt bra avsnitt. Värdigt!
Postat av: film&serier bloggen

ouat är en av mina favorit serier, så ska bli kul att se hur den här säsongen blir :)

Svar: Ja, min med faktiskt! Jätte roligt att den börjat så bra!
Emelie Karlsson

2016-10-17 @ 10:40:25
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: