Movie review | warcraft: the beginning

 
 
Handling: The peaceful realm of Azeroth stands on the brink of war as its civilization faces a fearsome race of invaders: orc warriors fleeing their dying home to colonize another. As a portal opens to connect the two worlds, one army faces destruction and the other faces extinction. From opposing sides, two heroes are set on a collision course that will decide the fate of their family, their people, and their home.
 
Tagline: Two worlds. One destiny. 
 
Skådespelare: Travis Fimmel, Ben Foster, Dominic Cooper, Paula Patton | Release: 27 maj 
Mina tankar: Jag har aldrig spelat Warcraft, jag har endast spelat World of Warcraft. Jag kände inte igen en enda karaktär och jag visste inte egentligen ingenting om vad som hände. Men jag kände igen platserna - så jag kunde också dras in i den här världen precis lika snabbt. Jag hade egentligen inte förväntat mig något alls - kanske dåligt skådespelari, fjanterier och dåliga voiceovers om man ska döma från trailern. Men Warcraft var en fantastisk film! Det enda jag kan klaga på nu i efterhand är att jag inte tyckte om hur trollkarlarna och alverna porträtterades - och att det var så mycket CGI så man fick ont i ögonen, även fast den var i klass med Avatar. Warcraft överträffade mina förväntningar extremt, och jag hoppas Blizzard skapar ett filmuniversum. För det här är en film jag skulle kunna se om och om igen. 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: