Påminnelse: Se varandras favoritfilmer!

PÅMINNELSE INLÄGG. 
 
Jag tänkte nu med det här inlägget starta ett litet - jag vet inte vad vi ska kalla det - uppdrag/utmaning? Jag har länge sett många som har bytt favoritböcker bland annat och läst varandras, för hur kul är det inte att ta del av varandras favoriter? Jag tänkte nämligen att vi, under en period på ungefär en vecka, ska se varandras favoritfilmer. Det skulle fungera såhär: ni kommenterar här under tre av era favoritfilmer, detta är kommentarer jag inte tänker publicera eftersom att det inte är roligt att bli spoilad om något, sedan efter ett tag tänkte jag lotta ihop par och i dessa par ska ni se en av varandras favoritfilmer och sedan när ni är klara skriva en recension om denna. 
 
Alltså under en en period på en vecka: 1. Kommentera tre favoritfilmer i det här inlägget. 2. Jag lottar ihop par och publicerar ett inlägg här där jag publicerar paren och filmer. 3. Kolla på filmen och skriv en recension om filmen med en liten kommentar "...'s favoritfilm". Låter inte det bra? Så kommentera tre favoritfilmer i det här inlägget så publicerar jag paren om några dagar - jag kontakar självklart alla som deltar. Hoppas det här låter roligt! Ni kan även gärna tipsa era läsare med den här bilden här uppe och en länk till det här inlägget så det blir fler deltagare!
 
NU KAN NI INTE ANMÄLA ER LÄNGRE! Det första paret blev Elin på Reviewblog och Felicia på FrokentvDet andra paret blev Elsa på Gillafilm och Karin på KarinsuniversumVad ni ska göra nu i paren är att se en av dessa filmer som finns i deras favoritfilm-"bubbla" - och sedan skriva en recension om denna. Hoppas det finns några filmer ni inte har sett - annars finns det kanske någon film ni vill se igen! Recensionerna ska vara uppe innan nästa söndag, den 12e juni. I recensionerna länkar ni mig som uppstartare och er partner i uppdraget. Lycka till! Ett liknande uppdrag kommer upp om ett tag igen. 
 
Postat av: Elin Rohlin

Självklart vill jag vara med och vilken kul idé :) Mina 3 favoritfilmer är: About Time, The Perks Of Being A Wallflower och Pride and Prejudice.

2016-06-01 @ 19:37:06
URL: http://nouw.com/reviewblog
Postat av: Karin

Flashdance, Léon och Sagan om Ringen-trilogin.

Nu är dock sista en trilogi och inte EN film. Hoppas det är ok! Kan ju se ettan eller valfri av de tre. :)

2016-06-01 @ 20:33:44
URL: http://karinsuniversum.blogg.se/
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Kul ide :D!!! Walk the line, sin city och the help.

2016-06-01 @ 20:35:19
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Elsa

Vilken rolig idé! Det är jag gärna med på :) Så länge det är filmer som är lätta att få tag på.

Mina tre favoritfilmer är Big Fish (2003), Edward Scissorhands (1990) och Pleasantville (1998).

Länkar till inlägget från bloggen.

2016-06-02 @ 23:31:46
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: