Season review: Reign s3

Vad var det bästa med säsongen? Hur var den gentemot föregående säsonger? Inte ett enda avsnitt av Reign går under åtta av tio på Tvshowtime - bara ett avsnitt går under åtta av tio på Imdb. Efter att ha avslutat säsong tre är jag säker - Reign är CW's bästa serie. Efter en medioker säsong två var det här så upplyftande, säsong tre var helt fantastisk! Jag tog en paus från Reign efter Francis dog för jag kunde inte riktigt hantera det, och maraton-kollade de sista tio avsnitten nu i veckan. Det här är första gången jag har halkat efter i Reign - och blev helt övertygad om att serien blir bättre om man gör det. Men det bästa med säsongen var ändå att Mary tog sig till Skottland - även fast säsongen överlag var nästintill perfekt. Skottland var en fantastisk miljö för en sån här serie och Mary briljerade. Säsong tre var sagolik, underbar - makalös.

Vad var det sämsta med säsongen? Eftersom jag som sagt tog ett uppehåll så kommer jag inte riktigt ihåg vad som hände i början av säsongen - de fem första avsnitten för att vara exakt. Men jag är nog ändå ganska övertygad om att det sämsta med Reign är det som alltid är sämst med Reign. Det övernaturliga - och Bash roll i det hela. Serien missanvänder Bash roll så otroligt - jag tycker personligen om honom som människa, men att han bara används inom det övernaturliga? Då kan dem lika gärna göra sig av med karaktären, tycker jag.

Säsongens sämsta och bästa karaktärer? Självklart var det synd att Francis dog - och självklart saknar man honom. Han förtjänar självklart en plats någonstans, att bli hyllad någonstans. Men att han dog var nyttigt för Mary, det gav henne tid att växa. I säsong två var Mary inte en favorit, men hon har växt så otroligt mycket under säsong tre och därför är hon självklart säsongens bästa karaktär. Det finns inget tvivel om vem som höjer den här serien många nivåer. Men vill även ge cred till Elizabeth och svensken bakom rollen, också en fantastisk roll! Även fast hon missanvändes, tycker jag, i säsongsavslutningen. Säsongens sämsta karaktär är tyvärr som jag redan nämnt Bash, tyvärr.

Tagline säsong tre: Royal cousins. Mortal enemies. | År: Tvåtusenfemton-sexton | Antal avsnitt: Arton
Postat av: Saras Serieblogg

Så himla roligt att läsa en så positiv recension om Reign! Jag har fått höra att säsong två suger men om säsong tre är så bra så kanske det är värt att ha Reign som sin sommarserie!

Svar: Säsong två var inte såå dålig! Men säsong tre var verkligen jätte bra tyckte jag! En väldigt bra serie att maraton-kolla!!

2016-07-02 @ 10:06:06
Postat av: Elsa

Jag gillade inte alls säsong två tyvärr men det är roligt att höra att tredje säsongen varit så bra. Har precis som du bara sett fram tills Francis dog, därefter tog även jag en paus. Men ska absolut se ikapp den senare, men jag är en sån som behöver lite pauser i mitt tittande ibland för att inte tröttna, och efter hans död kändes det som ett bra ställe att pausa.

Svar: Nej, jag har också en känsla av att jag inte tyckte om säsong 2 heller. Men jag kommer inte ihåg varför, egentligen. Men säsong 3 var verkligen braaa! Är jätte taggad inför säsong 4 efter de sista avsnitten!

2016-07-03 @ 12:49:45