Dead of summer: barney rubble eyes (1x02)

 
Jag tyckte om det första avnittet, jag tyckte det var en intressant ny serie och även fast det var skräck kunde jag hantera det. Eftersom det kändes som en hemlighet - att levande människor faktiskt vet om den här hemligheten. Om Camp Stillwater, och jag tycker om det. I det förra avsnittet fick vi mest ett intro, och en bakgrundsberättelse för Amy. Men det här avsnittet, Barney Rubble Eyes, var så mycket djupare - och bättre. 
 
I Barney Rubble Eyes anländer camparna till Camp Stillvater, Alex och Blotter upptäcker väldigt snabbt att det är något speciellt med en av deltagarna - Anton - och att det kommer vara mycket jobb att ta hand om honom. Eller som det visar sig, att få honom att inte gå ut själv. Eftersom Anton har en tendens att gå ut i skogen ensam och prata med sig själv. Alex och Blotter tror enbart att det är en imaginär kompis - men när Anton börjar prata om "the Tall Man" och kommunicerar genom kryptiska meddelanden till dem, så börjar de två kompisarna fundera över vad som gömmer sig i skogarna runt Stillwater. Samtidigt får vi i tillbakablickar en bakgrundsberättelse för Alex.
 
Jag blev väldigt överraskad när jag såg det här avsnittet, för jag hade verkligen inte förväntat mig att det skulle vara så bra som det faktiskt var. Det är inte ofta serier utvecklar sina karaktärer såhär bra efter bara två avsnitt - i alla fall inte på Freeform. Jag menar - Emily på Pretty Little Liars verkar fortfarande inte ha någon karaktärsutveckling alls. Alex, som vi i det här avsnittet fick upptäcka, är väldigt intressant. Det här var hans avsnitt, då vi fick tillsammans med tillbakablickarna följa honom när han tog revansch för sin far - och tog det han ville, med Blotter. Dead of Summer kan nog bli en väldigt bra serie, för jag är redan överraskad över kvaliteten.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: