Dead of summer (1x05) | the night shift (3x09)

 
DEAD OF SUMMER: HOW TO STAY ALIVE IN THE WOODS Under det här avsnittets gång kände jag mig lite beskyddande - för jag skulle visa min pojkvän den här serien för första gången och därför ville jag att just det här avsnittet skulle prestera. Jag hade skyhöga förväntningar - turligt nog kunde Dead of Summer prestera gentemot dessa. I How to stay alive in the woods fick vi Joel's bakgrundshistoria - vilken inkluderade ett sjävmord (vilket serien även varnade om i början, så det blev inte så chockerande). Joels bror Michael hade begått självmord eftersom han hade sett The Tall Man - Holyoke, vilket även Joel gör. Avsnittet handlar om att Joel ska hitta ett sätt att hantera det här på - om han ska ge med sig, ge upp eller ta sig ur problemet. Han gör det sistnämnda genom att berätta för resten. Utöver det här fick vi även en chockerande död. Cricket? Dead of Summer har nu dödat två huvudkaraktärer på fem avsnitt. Fantastiska karaktärer och vågade beslut - den här serien är fantastisk. 
 
THE NIGHT SHIFT: UNEXPECTED Konstig blanding av serier? Kanske. Från skräck till ett skräckfullt avsnitt av The Night Shift. I Unexpected handlar det om en bomb, en bomb som utlöses precis utanför sjukhuset. Turligt nog är det inte många som blir drabbade, men många viktiga beslut måste tas på San Antionia Memorial. Samtidigt som man löser varför bomben inträffade - sprids ett virus över sjukhuset som fanns i bomben. Det är alltså mycket som händer i The Night Shift - som vanligt. Men det hanteras alltid nästintill perfekt, när alla karaktärer vi älskar får lysa. Topher bland annat visade sin mer humana och sårbara sida i det här avsnittet, vilken vi inte ofta ser. Samtidigt som Shannon tog ett svårt beslut gentemot Paul. I slutet fick vi även chockbeslutet att ett försäkringsbolag vill köpa sjukhuset - och att dem vill sälja deras akut. Det kommer alltså bli mycket kamp i säsong tre av The Night Shift - och det tackar man väl aldrig nej till. Unexpected var ytterligare ett fantastiskt avsnitt av serien.
 

Jag är precis hemkommen från en minisemester vid mälaren - och uppdateringen kan bli som vanligt igen, med fler inlägg. Jag jobbar dock nästa vecka och veckan efter det åker jag till Grekland. Men - jag ska förbereda så att det blir två inlägg om dagen varje dag, ändå. Det kommer även komma en ny design snart - jag tycker inte riktigt om den jag har nu.Klar! 
Postat av: lena

Älskar din nya heder så snygg!

Svar: Men tack <3<3!! Det uppskattas verkligen! Var lite osäker från början, men är verkligen nöjd nu! Tusen tack!
Emelie Karlsson

2016-07-28 @ 19:52:25
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Elsa

Gillar din nya design! Bra bildval och snyggt med ramar, även här vid kommentarfältet :D

Jag blir så sugen på att se The Night Shift efter allt du skrivit om den!

Svar: Taaack så mycket!! Bilderna var egentligen ganska slumpmässiga, men var i alla fall nöjd med ramarna! Du bör verkligen ge The Night Shift en chans!! Såsåså bra, går jätte snabbt att kolla igenom också!
Emelie Karlsson

2016-07-29 @ 17:33:01
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: