Limitless: the assassination of eddie m.

 
 
Nytt år och serierna är i full gång igen, vilket har resulterat i att jag ligger efter i varenda en - men tog mig i alla fall i kragen idag och kollade faktiskt igenom det senaste avsnittet av den fantastiska serien Limitless. Först tänker jag bara ta tiden att faktiskt prata om hur otroligt bra den här serien faktiskt är, seriöst - det är inte ofta något såhär bra produceras fram. Dem har en fantastisk grund från början för det första, det är alltid extra roligt när serier följer en bra film - och gör det hela ännu bättre! Limitless är för det första extremt underhållande, speciellt när Brian pratar med sig själv/gäster i hans hjärna vilket inträffar väldigt ofta. Men utöver det behandlar det faktiskt väldigt viktiga ämnen, speciellt när det handlar om hur man ska prioritera och ta beslut i livet. Jag är helt fast i den här serien. 
 
För att ta sig över till avsnittet var det här faktiskt ett av de bättre - vad jag kommer ihåg. Jag tyckte speciellt om hur mycket Bradley Cooper var med, man märker verkligen hur han direkt höjer standarden för skådespeleri. När man i början av avsnittet fick se honom använda sig av varje del av sin hjärna var jag helt förtrollad, de var så bra! Det är alltid roligt att få uppleva lite utanför Brian med NZT, som man faktiskt även fick göra i det förra avsnittet som avslutades väldigt antiklimaktiskt. Skurken i det här avsnittet Piper bidrog med, utöver ett snyggt namn, en väldigt stor fråga under hela avsnittets gång: Är Eddie Morra ond? Team Morra eller Team Piper? Jag var helt övertygad om att Eddie Morra var god - vilket visade sig vara ganska inkorrekt, antar jag. Det var ganska oklart i slutet. 
 
Jag vet inte riktigt vad som kommer hända inom den här serien i framtiden - jag tror att det kommer utvecklas ännu mer, men jag vet inte i vilken riktning dem kommer gå då det här avsnittet faktiskt bidrog med väldigt mycket. Bland annat vet antagligen Rebecka om att Eddia Morra använder sig av NZT, då hon jämförde hans nya jag gentemot hans äldre som visades upp i Limitless-filmen. Det kan bli intressant om Brian faktiskt väljer att berätta sanningen för henne, jag hoppas verkligen på det - och att dessa två börjar jobba emot Eddie och Sands för att motverka det stora de två verkar planera. Jag hoppas dock fortfarande på att Eddie Morra är god, jag tycker verkligen om Bradley Cooper och vill inte se honom förstöra världen när han är så briljant. 
Postat av: Karin

Har funderat lite om jag ska börja se denna serie då jag har för mig att jag har hört bra saker. Vad handlar den om? :)

Svar: Det är väl egentligen en fortsättning på filmen, och handlar om en kille som börjar använda en drog (som han får från någon typ grupp) som gör att man får tillgång till alla delar av hjärnan, och så får han ett jobb hos fbi där han löser brott med hjälp av drogen. Väldigt underhållande med en väldigt karismatisk skådespelare!
Emelie Karlsson

2016-01-08 @ 21:49:06
URL: http://karinsuniversum.blogg.se/
Postat av: Elsa

Är väldigt nyfiken på denna serie, men tänkte att det kanske är bra att se filmen först... Har nämligen inte sett den ännu

Svar: Hmm, kanske bra att se filmen först då det här egentligen fungerar som en uppföljare då Bradley Cooper är med. Men jag tycker verkligen att du bör ge serien en chans!
Emelie Karlsson

2016-01-10 @ 00:56:40
URL: http://www.gillafilm.se
Postat av: Saras Serieblogg

Jag såg filmen ungefär när den kom och den är definitivt sevärd! Jag vill verkligen se den här serien men hur ska man hinna allt?! Haha :)

Svar: Jag vet haha, det är sååå mycket. Skola tillsammans med serier är jätte jobbigt att få ihop. Men tycker verkligen du bör ge den en chans iallafall. Se den när du har tid!
Emelie Karlsson

2016-01-10 @ 01:03:31
URL: http://seriereflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: