Movie review: deadpool

Handling: "This is the origin story of former Special Forces operative turned mercenary Wade Wilson, who after being subjected to a rogue experiment that leaves him with accelerated healing powers, adopts the alter ego Deadpool. Armed with his new abilities and a dark, twisted sense of humor, Deadpool hunts down the man who nearly destroyed his life."

Mina tankar: Deadpool är ungefär defenitionen av allt som är fel med Marvels filmer. Ta bort allt det bra gjorda och det faktiskt seriösa från vanliga superhjältefilmer så får du Deadpool - en turligt nog kort film om en superhjälte som borde ha stannat kvar i tidningen. Jag visste från en början att jag inte skulle uppskatta den här filmen, det fanns inte en chans på miljonen att jag skulle gå in och sätta mig på biografen och faktiskt uppskatta en sån här typ av film. Den är helt och hållet osmaklig och är nog den första filmen baserad på en Marvel-karaktär som jag nog ångrar att jag betalade för. (Spoiler alert: skuren är värdelös, som i varje Marvel-film).

Först och främst så vill jag säga att jag tyckte både Ant-Man och Guardians of the Galaxy innehöll alldeles för mycket skämt och skräp till one liners, men Deadpool är självt ett fullständigt skämt till film. För det första fungerar inte skådespeleriet, det enda som kunde ha höjt den här filmen, alls. Ryan Reynolds som då spelar huvudrollen är den enda som faktiskt gör ett okej jobb av det löjliga manus de har, resten finns det ingen ursäkt för. Negasonic Teenage Warhead, ja ni läste rätt tyvärr, spelad av Brianna Hildebrand bidrog nog med den sämsta insats jag någonsin sett i en Marvel-film - alla hennes, så kallade, repliker fick en att vrida sig. Det var så ytterst utomordentligt störtlöjligt alltihop, vilket tyvärr är sorgligt då hennes mutation faktiskt är motsatsen till henne - cool. Den enda karaktär jag tyckte fungerade och faktiskt kan användas i andra filmer utanför Deadpool-serien är Colossus. I X-Men filmerna har han alltid blivit behandlad fel och inte tagits vara på - men här existerade en relativt bra skådespelare och personlighet.

I inget universum kunde jag ha uppskattat det här, det här är helt enkelt inte min typ av film. Jag förstår varför folk kan uppskatta det lite mer vågade, med en åldersgräns - det gör jag också. Men inte när det gäller sex, och inte när det gäller naket. Captain America: The Winter Soldier är ett perfekt exempel på hur en film med åldergräns ska se ut, allvarlig och lite våldsam. Inte som Deadpool. Jag är emot romanser överhuvudtaget i superhjältefilmer och stod verkligen inte heller ut med Hulk och Black Widow i Age of Ultron - men det här är verkligen värre än värst. Men om ni tycker om nakna, dåligt gjorda filmer fyllda med sexskämt så är Deadpool filmen för er. Det kan jag lova.

Sammanfattningsvis var allt så överspelad, löjligt och osmakligt att jag nästan ville lämna biosalongen. Jag är glad över att det är Fox och inte Marvel som har gjort den här filmen, även fast det är Marvels karaktär(er). Skådespelarna gör inte ett bra jobb och manuset är helt värdelöst skrivet. Det enda positiva som finns att säga om den här filmen är att referenserna till andra karaktärer - mest Wolverine och att han besökte Xavier's skola - faktiskt var på gränsen till underhållande. Det största problemet dock som jag ser med den här filmen att den inte fungerade på i genren den ville fungera heller, humorn är fullständigt värdelös - den existerar knappt. Deadpool, som ska existera på den komiska sidan av Marvel, är tråkig. Jag förstår inte var Ryan Reynolds pratar om när han säger att det här skall vara någon typ av försoning från usla Green Lantern - för Deadpool är ännu sämre.

Postat av: Saras Serieblogg

Alltså, jag är både glad och inte glad över att jag läste den här recensionen. x) Ryan Reynolds gör nog Deadpool bra men tyvärr tror jag att jag kommer att instämma med resten av din kritik. Jag vill ändå se den! Den borde inte vara klassad som en Marvel-film bara.

2016-02-17 @ 22:45:06
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

jag älskade den!