Säsongsrecension | teen wolf säsong 3

 

this might hurt
 
Det bästa och sämsta med säsongen: Vi kan börja med det sämsta eftersom att det faktiskt inte existerar så mycket av det i just säsong tre. Ingenting alls faktiskt, i princip. Men det finns ändå lite små saker. Bland annat att man förstörde hela säsong 3a när man hade en sådan dålig säsongsfinal där det i princip inte hände någonting alls. Men det jag störde mig mest på dock, var ingenting som handlar om kvaliteten, utan om produktplaceringen. Den var så himla obvious - bl.a. när dem tappar sina mobiler i vattnet och reagerar med "look, it's still working" eller när dem visar alla mobilens kamerafunktioner. Jag står inte ut! Annars var egentligen allt bra, men det jag tyckte om mest var vart dem tog serien i 3b - med all ny mytologi samt nya karaktärer. Kul att man fick se en djupare Stiles också.
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer: Vi börjar som vanligt börja med att klaga på Scott som karaktär, eftersom han är så himla dispensable. Jag skulle inte bry mig om dem ändrade huvudkaraktär över ett avsnitt, överhuvudtaget. Det finns liksom ingenting speciellt med honom. Han blev en alfa, men han utmärker sig inte som en alfa alls. Scott är fantastiskt ointressant. Säsongens bästa karaktärer är istället två individer som har utvecklats otroligt under den här säsongen - Stiles, som har en exceptionell skådespelare bakom sig, och Lydia - vår banshee. Tycker självklart även om våra nya karaktärer Kira och Malia, samt fantastiskt underhållande Peter. Förstår att han kommer vara en liten missförstådd antihero i framtiden - som jag kommer älska.
 
 
 
Postat av: Felicia

Jag verkar vara ensam om det men tyckte 3b var så dålig. Tror det är därför jag gillade fjärde mer än många kanske, hehe.

Svar: Jo har sett att 3b är högst upp på många listor! Tyckte den var ganska överlägset bäst, såg 14 avsnitt på en dag haha på grund av det! Liite överdriven, men bra säsong. Känns som att Teen Wolf's budget blir högre och högre! Har dock inga förväntningar överhuvudtaget på säsong 4 när dem tar tillbaka Kate. Sååå tråkigt!
Emelie Karlsson

2016-12-28 @ 01:34:42
URL: http://frokentv.se
Postat av: Saras Serieblogg

Jag har alltid tyckt att säsong 3b var överlägset bäst! Jag hoppas dock att den sista säsongen (hela säsong 6) nu ska överträffa den!

Svar: Jaa den var verkligen någon speciellt! Kollade klart säsong 4 idag och den var såå mycket sämre! Hände ingenting överhuvudtaget. Hoppas femman är bättre!
Emelie Karlsson

2016-12-29 @ 12:54:24
URL: http://seriereflektioner.blogg.se
Postat av: Saras Serieblogg

Jag tycker att femman sög så hårt att det har tagit mig månader att fortsätta... Jag har tagit mig genom ca halva säsongen men jag kan bara inte finna motivation till att fortsätta med femman, haha...

Svar: Men vad tråkigt! Hade förhoppningar på att den säsongen skulle vara mycket att bättre än den här. Får ta mig igenom den ändå!
Emelie Karlsson

2016-12-29 @ 15:17:46
URL: http://seriereflektioner.blogg.se
Postat av: Saras Serieblogg

Du kanske gillar den :)

Svar: Håller tummarna! Tänker börja säsongen ikväll!
Emelie Karlsson

2016-12-29 @ 16:38:24
URL: http://seriereflektioner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: