Gotham Alley's nyårslista 2016

Nyårstaggen 2015 hittar ni här.
 
1 - De filmer jag tänker se på bio nästa år - Jag brukar alltid planera in ett antal filmer som jag vill se, men som jag aldrig ändå går på på grund av hur dyrt det är att gå på bio. Men de filmer jag har inplanerade just nu - som jag vet att jag kommer gå på - är Assassin's Creed, Collateral Beauty, Logan, Beauty and the Beast, Guardians of the Galaxy vol 2, Spider Man: Homecoming, Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge, Wonder Woman, Transformers: The Last Knight, Thor: Ragnarok, Justice League, Let It Snow, Star Wars och Everything, Everything. Bland annat, kommer även komma upp mer filmer. Några som är "alternativa" är Victoria and Abdul, Dunkirk, The Circle, My Cousin Rachel, A Dog's Purpose, The Great Wall, Tulip Fever, King Arthur och The Zookepeer's Wife. 
 
2 - En bokserie jag tänker att läsa igenom - En fråga som faktiskt är väldigt svår, eftersom jag inte har varit sugen på att läsa på någon månad nu. Men ska först och främst försöka ta mig igenom Harry Potter, då jag har fastnat helt och hållet på Goblet of Fire. Jag behöver även läsa igenom de två sista Firebird-böckerna. Tyckte om den första jätte mycket och de andra två äger jag. Annars har jag egentligen inte planerat att läsa igenom någon lång bokserie - eftersom jag just nu inte är så inne i att läsa.
 
3 - Nya serier jag tänker ge en chans 2017 - Låt oss ta en titt på vilka som finns. Vi har först och främst ett antal som kommer i januari. Bland annat Taboo, Emerald City och Riverdale. Bland dessa är jag nyfiken på vad Taboo faktiskt kommer att handla om, är även nyfiken på vilken kvalitet de två sistnämnda kommer att hålla. Sedan finns det även serier som kommer lite senare: Powerless, Legion, Chicago Justice, Famous in Love, Making History, Time After Time, The Arrangement och The White Princess. Men jag tänker nog se alla nya piloter som kommer. Är mest taggad inför Marvels Legion och även Gregory's The White Princess. Nya Stark Trek-serien ska jag också självklart se när den kommer ut.
 
 
4 - Tv serier att kolla ikapp - Har faktiskt ingen överhuvudtaget här att kolla på. Just nu måste jag självklart kolla klart Teen Wolf och Sleepy Hollow vilket är mina två maraton just nu. Men annars ligger jag inte efter i en enda serie. Så allt kommer bero på vilka maraton jag väljer under året. Men jag antar att Grimm kommer att bli ett - vilket dock en serie som är nedlagd. Detta är en fråga jag får svara på under året, när jag har valt mer maraton än just nu.
 
5 - En författare (som jag inte läst något tidigare av) som jag kommer ge en chans - Bronte! Såg filmen To Walk Invisible: The Bronte Sisters igår på dess premiärdag och är nu helt besatt. Har inte läst något av någon av systrarna - så jag tänker ge alla en chans. Först och främst Emily Bronte och hennes Wuthering Heights då jag har varit sugen på den väldigt länge nu. Lånade faktiskt den från biblioteket idag till och med, så den kommer jag nog förhoppningsvis läsa igenom tidigt i år.
 
6 - En tv-serie jag gav upp på men tänker ge en ny chans - Jag gav faktiskt upp på ovanligt mycket serier under tvåtusensexton så det finns ett antal att välja på mellan i den här kategorin. Bland annat Blindspot, Gotham, Grimm, Jane the Virgin, Lucifer, Outlander, Poldark, Quantico, Westworld och Shadowhunters. Jag kommer antagligen ge Grimm en chans som sagt. Men är även sugen på att se Outlander, Poldark och Shadowhunters igen. Gillar de två första starkt. 
 
 
7 - En filmserie jag tänker kolla igenom - I den här kategorin finns det ingen överhuvudtaget jag är taggad på att kolla igenom. Har sett alla filmserier jag vill kolla på. Alltså kan jag inte lova något, men jag funderar över om jag ska kolla igenom Toy Story eller kanske Indiana Jones-filmerna. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag vill se, men eftersom frågan är så himla ospecifik så kanske jag kan kolla igenom Star Wars-filmerna igen. Kommer inte riktigt ihåg vad som hände i dem så det är nog ett bra alternativ.
 
8 - Filmer jag missade under 2016 som jag tänker se 2017 - Många! Känns som att jag inte såg en enda film som jag skulle se under tvåtusensexton. Men vi kan försöka räkna upp ett antal. Först och främst hittar vi alla jag hade på min watchlist. Bland annat Winter's War, Fantastic Beasts, Allied, Inferno, The Girl on the Train, Denial, American Pastoral, Hacksaw Ridge, Sully, Arrival. Sedan finns det även andra som jag inte är lika exalterad över (till exempel Nocturnal Animals). Har alltså en ganska acceptabel lista.
Postat av: Seriespaning

Vilken rolig lista!
Ser också fram emot Legion :-) Är nyfiken på Grimm, har aldrig kollat på den men gillar temat.

Svar: Jag har sett några säsonger av Grimm, men det blir ofta lite för mycket. Grimm är nog en serie som hade mått bra av lite kortare säsonger!
Emelie Karlsson

2016-12-30 @ 18:49:29
URL: http://nouw.com/seriespaning
Postat av: Saras Serieblogg

You're in for a treat med Wuthering Heights-boken! Jag ska inte spoila men den är verkligen mörk och speciell (och jag fastnade verkligen för den) :)

Svar: Jaaa jag är jätte exalterad inför den! Har sett massa fantastiska citat därifrån!
Emelie Karlsson

2017-01-03 @ 22:45:42
URL: http://seriereflektioner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: