Samarbete vecka 34: vänskap

Det här inlägget är ett samarbete mellan mig, KarinElsaSara och Felicia.
 
 
  1. Mary, Queen of Scots. Huvudkaraktären i Reign som tog med sig alla dessa (historisk inkorrekta) ladies-in-witing till det franska hovet. Egentligen hade Mary med sig fyra - som alla hette Mary. Den här Mary är i alla fall en av de starkaste kvinnorna på tv-skärmarna. Hon har varit med om allt, och tagit sig igenom allt. Enorm förebild.
  2. Greer Castleroy. Den första damen från hovet är Greer, min favorit. Hon är otroligt vacker, otroligt klok och även otroligt stark som tog sig igenom allt med hennes man Castleroy. Hon har varit en stor favorit från början och kommer alltid vara det. Status? Hon lever, men finns inte på hovet.
  3. Kenna. Kenna är den jag egentligen har gillat minst, främst för att hon ingick en affär med kungen i den fösta säsongen. Men efter det växte hon aldrig riktigt på mig, även fast hon var med i en av seriens mest känslosamma scener (när hon blev bortgift till Bash). Status? Hon lever men finns inte på hovet.
  4. Lola Narcisse. Jag tyckte om Lola, först tyckte jag om henne för att hon var med i Narnia-filmerna. Sedan tyckte jag om henne för att hon var så smart. Sedan tyckte jag om henne för att hon var Mary's enda dam kvar på hovet. Sedan tyckte jag om henne för att hon var stark. Sedan sörjde jag henne. Status? Död.
  5. Aylee. Kommer någon ihåg Aylee? För det är väldigt svårt för mig att få fram något minne av henne. Aylee var enbart med i ett fåtal avsnitt i den första säsongen, där hon bidrog med så mycket egentligen. Jag fastnade aldrig för henne. Status? Död.
Postat av: Lena

Den här vill jag börja se, nu blev jag ännu mer sugen! :)

Svar: Reign har sina ups and downs - men om man inte ger upp, t.ex. i säsong 2 så kommer man få se briljans! Även fast alltid någon del av en säsong ska vara relativt tråkig så blir det alltid så värt det när man sett hela säsongen! De sista avsnitten på säsong 3 var bland det bästa jag har sett!
Emelie Karlsson

2016-08-24 @ 16:13:25
URL: http://ozkagardens.se
Postat av: Lena

Ärligt så var jag tvungen att googla vem Aylee var haha. Minns henne inte alls. Kanske måste kolla om på serien eller åtminstånde fortsätta på den :P

Svar: Haha jag kommer ihåg henne när jag ser hennes namn och så vidare, och ibland när tjejerna är tillsammans (vilket inte händer nuförtiden)! Ganska onödig karaktär haha
Emelie Karlsson

2016-08-24 @ 22:14:33
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se/
Postat av: Elsa

Nej inte Lola :'( Hon var min favorit av tjejerna men visste inte att hon vad borta.

Svar: Haha förlåt <3<3
Emelie Karlsson

2016-08-24 @ 23:32:57
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: