Movie review | suicide squad

FILMENS HANDLING: It feels good to be bad. Assemble a team of the world's most dangerous, incarcerated Super Villains, provide them with the most powerful arsenal at the government's disposal, and send them off on a mission to defeat an enigmatic, insuperable entity. U.S. intelligence officer Amanda Waller has determined only a secretly convened group of disparate, despicable individuals with next to nothing to lose will do. However, once they realize they weren't picked to succeed but chosen for their patent culpability when they inevitably fail, will the Suicide Squad resolve to die trying, or decide it's every man for himself?

SKÅDESPELARE Jared Leto, Will Smith, Margot Robbie m.fl. | RELEASE År 2016

Nej, men vad kul att vi fick en reboot på den senaste Fantastic Four filmen! Med den långa karaktärsintroduktionen som inte ledde till något, med den lättbesegrade skurken (dem fick till och med in detaljen om ljuset som skjöts upp i luften!), med den insatta benämningen av gruppnamnet (Say that again. It's fantastic. Guys, I got it. Ready?). Till och med fick man med detaljen - att själva filmen var värdelös. Tyvärr var det här dock ingen dålig Fantastic Four reboot - det här var DC's storsatsning, det här var Suicide Squad. Vad vi fick dock, kändes inte som en storsatsning. Karaktärerna var otroligt underutvecklade och fick enbart säga ett par one liners var, vilket är konstigt för en film som spenderar all sin tid till uttröttande tillbackablickar. De enda karaktärerna som egentligen fungerade var Kinnaman's Rick Flag och Jared Leto's Joker. Problemet här dock var att jokern missanvändes något otroligt, då man istället gjorde häxan Enchantress till skurk tillsammans med hennes klyschiga zombiearmé - komiskt då att Enchantress dog på ett par minuter och Jokern fortfarande lever. Nej - Batman v Superman kan nu slänga sig i väggen, Suicide Squad har tagit över platsen som det sämsta jag har sett i år. Det här är ett gäng jag verkligen hoppas jag inte behöver se på den stora skärmen igen.

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

eftersom du inte gillade deadpool men det gjorde jag så har jag fått för mig att denna är bra nu, haha.

Svar: Haha ja så kan det nog vara! Deadpool blev dock hyllad av publiken som inte är jag - det har inte Suicide Squad blivit! Tydliga kvalitetsskillnader på filmerna!