Season review: limitless s1

 
 
Limitless. Jag kommer knappt ihåg varför jag började kolla på serien, det var längesedan jag hade sett filmen med Bradley Cooper och jag tyckte aldrig riktig att den var så fantastisk. Så varför lockade serien mig? Antagligen de höga betygen och gästskådespelaren i Cooper. Men vad som än lockade mig så är jag utomordentligt nöjd att jag faktiskt tog mig tiden att kolla på det första avsnittet. Herregud vad bra den första säsongen av Limitless var! Årets bästa nya serie, enkelt. Alla avsnitt höll en hög standard och skådespelarna briljerade gång på gång. 
 
 
Varför fastnade du för serien? Vad var bäst med säsongen? Jag fastnade för Limitless på grund av känslan som serien bidrar med. Brian Finch är mysig, för det första. Det finns inget att klaga på alls kring underhållningsvärdet. Karismatiskt och mysigt är Limitless i ett nötskal. Det bästa med säsongen var egentligen detsamma som jag fastnade för från en början. Men jag älskade även hur karaktärerna integrerade med varandra, till exempel i huvudrollen Brian och Rebecca. Eller Brian med sina livvakter som han kallar Mike och Ike. Allt går så smidigt och snabbt - man tröttnar aldrig och fokusen försvinner aldrig från skärmen. 
 
Vad var sämst med säsongen? Allt var bra med Limitless' första säsong, kan man avsluta så? Om jag skall ta upp något som jag tyckte var mindre bra, inte dåligt på något sätt, så var det Brian's små relationer till vissa karaktärer som endast existerade i ungefär ett avsnitt. Jag tyckte in om hans one night stands - det kändes inte rätt på något sätt. Piper som han träffade i slutet var därför en frisk fläkt, även fast jag varken tyckte om Piper så mycket eller trodde att hon skulle bli kvar en längre period. 
 
Säsongens sämsta och bästa karaktärer? Vi kan börja med säsongens sämsta karaktärer, eftersom det faktiskt är relativt svårt, det finns egentligen något att gilla i alla. Men det har dykit upp ett antal karaktärer som inte riktigt fallit mig i smaken, under perioder i alla fall. Dessa är Casey och tre från Brians familj: hans syster Rachel och hans föräldrar eftersom de alla har betett sig väldigt illa. Karaktärer jag tycker om är väldigt mycket lättare - favoriterna är Brian, Rebecca, Ike, Mike och Bradley Coopers karaktär Morra. Alla är framstående personligheter som bidrar med otroligt mycket (Morra med extremt bra skådespeleri) vilket tar serien och säsongen framåt. 
 
Postat av: Saras Serieblogg

Spännande! Borde ju vara värd att spana in då :D

Svar: Ja, riktigt bra serie! Längtade verkligen till varje veckas avsnitt!
Emelie Karlsson

2016-04-30 @ 12:46:30
URL: http://seriereflektioner.blogg.se/
Postat av: Elsa

Har fortfarande inte sett filmen, men är mer sugen på serien nu faktiskt. Men filmen finns ju på netflix så det bör inte vara så svårt att ta tag i :)

Serien lockar mig, men enda problemet är att säsongen är så lång (22 avsnitt). Jag föredrar kortare säsonger på ungefär 10-13 avsnitt. Annars är risken att det slutar med att jag tröttnar halvvägs igenom och sen totalt tappar suget på att fortsätta...

Svar: Ja det är lite jobbigt när säsongen är så lång. Men du kan alltid testa! Serien är som sagt väldigt underhållande! Är nog ganska lätt att fastna, speciellt är det blir bättre och bättre för varje avsnitt
Emelie Karlsson

2016-05-01 @ 10:35:30
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: