Book review: the selection

 
 

Handling: "For thirty-five girls, the Selection is the chance of a lifetime. The opportunity to escape the life laid out for them since birth. To be swept up in a world of glittering gowns and priceless jewels. To live in a palace and compete for the heart of gorgeous Prince Maxon. But for America Singer, being Selected is a nightmare. It means turning her back on her secret love with Aspen, who is a caste below her. Leaving her home to enter a fierce competition for a crown she doesn’t want. Living in a palace that is constantly threatened by violent rebel attacks. Then America meets Prince Maxon. Gradually, she starts to question all the plans she’s made for herself—and realizes that the life she’s always dreamed of may not compare to a future she never imagined."

 

 
Mina tankar: För det första kan jag erkänna att jag i början under de ungefär 100 första sidorna av den här boken tyckte det var The Bachelor i bokformat och egentligen ångrade att jag började med den här boken. Men det ändrades ganska snabbt då allt egentligen började och Maxon träffade America för första gången - då ville jag knappt släppa boken och läste ut den på ungefär en dag allt som allt. Jag älskar verkligen hur America är, iallafall hur hon står ut och hur hon fungerar tillsammans med Maxon - som han också är en älskvärd karaktär. Dock kan jag störa mig lite på hur lite man faktiskt fick reda på resten av tjejerna under bokens gång innan dem fick lämna, man visste inte ens namnen på alla. Utöver det så avskyr jag även Aspen med ungefär hela mitt hjärta, han gör slut med America och sedan försöker han vinna henna tillbaka och förstöra allt igen när hon äntligen har släppt honom och vant sig vid palatset och Maxon. Men överlag en bra bok, kan nog bli lite bättre med karaktärsfördjupningar och exkluderandet av Aspen - har höga förhoppningar till nästa bok.
 
Betyg: 8/10
Postat av: TVseries-Henny

Älskar The Selection.. <33 Håller med om att boken verkligen började växa på en när man fick träffa Maxon för första gången :)

Svar: Ja, förhoppningvis är de andra böckarna lika bra som den första! Ska dock läsa Ignite me innan jag läser ut selection-serien!
Emelie Karlsson

2015-11-28 @ 14:10:45
URL: http://www.tvseries.webblogg.se
Postat av: Micaela

Sv: Jag med! :D

2015-11-28 @ 21:05:48
URL: http://nouw.com/leomica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: