Julkalender 2015: lucka 1

Det finns just nu en julkalender som cirkulerar på många seriebloggar jag följer, bland annat Sofia och Hennie & Rebecka gör den just nu, kolla gärna vad dem skriver under alla punkter! Först tänkte jag säga att jag börjar med den här den tredje men hade redan detta inlägg vilket passade under den första rubriken "Day 01- A show that should have never been canceledoch därför är det ej publicerat den första december utan den 29 november. Under dessa 24 dagar kommer bloggen alltså fyllas av en julkalender! Får hoppas att detta blir intressant. 
 
 
 
HANDLING: "Den vackra, privilegierade, tidigare New York-bon Dr Zoe Hart blir erbjuden jobb i en småstad och flyttar dit. Kommer flytten innebära att hon bli en bättre doktor, bättre människa och kanske till och med kär? Det får tiden utvisa." SKÅDESPELARE: Rachel Bilson, Jaime King, Wilson Bethel m.fl. IMDB-BETYG: 7.8/10
 
VARFÖR? Hart of Dixie. Hart of Dixie. En serie jag kollade på när den väl kom ut men sedan plötsligt inte orkade vid slutet av säsong ett ungefär, en serie jag sedan valde att kolla ikapp när säsong fyra skulle ha premiär en vecka, en serie jag kollade på konstant dag och natt tills jag var ikapp tre säsonger efter ungefär tre-fyra dagar. Jag hade ingen aning om att säsong fyra skulle vara den sista och att det aldrig någonsin skulle komma mer avsnitt från mysiga Bluebell. Hart of Dixie är en av mina favoritserier och jag ser ingen anledning till varför det skulle behöva avslutas. 
 
 
 
HANDLING: "After being the subject of an embarrassing viral video, a self-involved 20-something enlists the help of a marketing expert to revamp her image in the real world." SKÅDESPELARE: Karen Gillan, John Cho m.fl. IMDB-BETYG: 7.2/10
 
VARFÖR? Selfie var en serie jag aldrig hade tänkt kolla på, mestadels pågrund av namnet. Men när ett antal avsnitt hade släppts och jag hade hört extremt positiva tankar kring serien så gav jag med mig. Jag kollade ikapp de korta avsnitten och var helt fast. Karen Gillan och John Cho fångade mig men dem släppte mig aldrig riktigt. Serien var viktig, den visade oss viktiga saker och vad man skulle prioritera - man fick uppleva huvudkaraktärens problem ingående och det var viktigt, så viktigt. Att abc valde att avsluta den här serien mitt i säsongen pågrund av för lite tittare, antagligen pågrund av namnet, är en skam. 
 
 
 
HANDLING: "A young doctor realizes that working as an intern in a big hospital is very much the same as being in high school." SKÅDESPELARE: Mamie Gummer, Justin Hartley, Michael Rady m.fl. IMDB-BETYG: 7.6/10 
 
VARFÖR? Emily Owens M.D. var en serie jag faktiskt hittade i efterhand när jag som vanligt letade efter en bra serie utspelad på ett sjukhus. Vad som först egentligen fångade mig var att den inte alls var så tonårig - även fast den skulle handla om att hon insåg att det var som high school på sjukhuset så kändes ändå allt lite problemantiskt vuxet. Det blev inte överdrivet med drama och inte överdrivet melodramatiskt och jag uppskattade det. Problemet var dock att jag inte visste att det endast fanns en handfull avsnitt - jag var säker att det fanns ett flertal, eller iallafall en, hel/a säsong/er. Emily Owens M.D. var en av de lättare sjukhusserierna jag har sett och det var skönt, den förtjänade verkligen bättre. 
Postat av: Micaela

Håller helt och hållet med dig om Hart of Dixie! Jag önskar att den aldrig blivit nedlagd och att den hade fått fortsätta till åtminstone minst säsong 6 :(

SV: Detsamma! Vi får hålla tummarna att den blir bra! :D

Svar: Nej, saknar verkligen Hart of Dixie! Mysigaste serien
Emelie Karlsson

2015-11-29 @ 23:13:47
URL: http://nouw.com/leomica
Postat av: Elsa

Jag gillade också Hart of Dixie, men av någon anledning slutade jag också i slutet av säsong 1... Har inte kollat ikapp sen dess även om jag ibland varit lite sugen.

Svar: Jag tycker du verkligen borde ta och kolla igenom det! Världens mys serie!
Emelie Karlsson

2015-11-29 @ 23:42:50
URL: http://www.gillafilm.devote.se
Postat av: Lina - The Movie Freak

Denna är poppis hos många seriebloggare har jag märkt men själv kör jag på min egna version som jag haft under några år.
Förra året presenterade jag en julfilm om dagen mellan den 1 och 24 och i år kör jag på ett julavsnitt om dagen =) Vill säga avsnitt från olika serier som alla utspelar sig i juletid =)

Svar: Ja den här är tyvärr inte så julig. Gjorde en egen innan december men avslutade den tyvärr pågrund av att den var alldeles för tidskrävande! Har läst om alla dina julavsnitts tips hittills och det är en jätte rolig julkalender! Alltid kul när en julkalender faktiskt är julig haha
Emelie Karlsson

2015-12-06 @ 20:39:36
URL: http://themoviefreak.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: