Agent carter: säsong 1

 
Bästa avsnittet: Varje avsnitt har egentligen legat på samma höga nivå, men det var ett avsnitt i mitten av den här korta säsongen som verkligen fungerade för mig. 1x05 The Iron Ceiling var ett fantastiskt avsnitt där vi fick möta ett gäng av människor från den första Captain America filmen och Peggy äntligen blev accepterad. 
 
Bästa karaktären: Den här serien centrerar egentligen bara på ett fåtal karaktärer, det är egentligen bara Peggy fokusen ligger på. Peggy är stark och självständig och det är något inte alla serier visar upp, en central fokus på en tuff kvinna. Förutom Peggy så är även Howard en klar favorit, jag hade redan byggt upp en förkärlek till Dominic Cooper's Stark porträtt i den första Cap-filmen. 
 
Bäst i säsongen: Det mesta i den här säsongen låg faktiskt på en väldigt hög nivå, serien har varit en självklar favorit under veckorna som gått. Jag gillade själva miljön som allt utspelar sig i, under 40-talet. Allt är väldigt nostalgiskt och det är en perfekt omgivning för en spion-serie. Karaktärerna har även levererat varje vecka, vi har fått allt från en levande Jarvis till en livsfarlig Black Widow. Steve Rogers referenserna var bara ett plus i kanten. 
 
Sämst i säsongen: Det var endast pyttesmå saker som irriterade mig i sluten av säsongen, föst och främst att den tog slut, men även Ivchenko's telepatiska förmågor. Det bidrog till bra saker i handlingen men kändes väldigt fjantigt när det väl utövades. Även fast dessa serien ej skall jämföras så tycker jag tyvärr även att Agent Carter saknar det lilla extra som Agents of SHIELD har haft på den senaste tiden, den där glimten i ögat. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: