Urval av veckans serier / v.05

 
Arrow 3x11 Midnight City 
Jag verkar just nu vara den enda som inte stör mig på att Oliver inte är i Starling City, jag uppskattar faktiskt hans frånvaro lite då andra karaktärer kan utvecklas. Jag tycker dock verkligen inte om att Laurel springer runt som Canary och låtsas att Sarah lever, hon borde verkligen berätta sanningen för sin stackars pappa. Jag tycker även att Felicity utvecklas när Oliver inte är med i bilden, hoppas verkligen att hon och Ray blir något då hon nu hjälper honom med "The Atom"-dräkten. Annars var det här avsnittet väldigt starkt, Brick övertygar verkligen som skurk och gisslandramat var intressant. 
 
The 100 2x10 Survival of the Fittest 
Ett väldigt starkt avsnitt där en ny King Kong-liknande karaktär visades upp, det var även intressant att följa hur Lexa och Clarke's vänskap utvecklades kring just den gorillaincidenten. Jag tycker faktiskt om Lexa, jag tycker om att hon är ung och att hon faktiskt som sagt utvecklar en vänskap med Clarke. Det kan nog bli viktigt genom seriens gång. Annars gick planen med Bellamy inte som väntat, vilket faktiskt dock var väntat. Det kommer nog antagligen lösa sig snart, men jag tycker inte om att han ska vara borta från Clarke igen. 

Agent Carter 1x04 The Blitzkrieg Button 
När Dominic Cooper och hans karaktär Howard Stark är med tycker jag genast att det blir bättre, även fast det här avsnittet var lite sämre än de föregånga så höjde Howard det väldigt mycket. Agent Carter har hittils varit en väldigt känslofylld serie, iallafall för mig, tårar föll under det första avsnittet och även nu igen under det här avsnittet när Peggy konfronterade Howard om Captain America och hans blod. Vi fick även se Peggy's granne, Dottie, i action. Hon ska tydligen vara en produkt av Black Widow projektet, innan Natasha Romanoff visade hur värdig hon var titeln fick andra kvinnor samma träning från Ryssland. En rolig Stan Lee dök även upp i ett par sekunder i avsnittet. 
  
The Flash 1x11 The Sound and the Fury 
Jag tycker faktiskt att The Flash börjar bli bättre, även fast jag har en liten hatkärlek till serien. Ibland tycker jag verkligen om den, men ibland tycker jag att den är alldeles för larvig. Tycker även att serien inte tar hand om sina skurkar ordentligt, de flesta är underutvecklade. Specifikt i det här avsnittet fick vi träffa Pied Piper, en känd skurk i DC universumet. Jag tycker tyvärr att han känns ganska platt och ofarlig, även fast hans bakgrundshistoria tar upp en stor del av avsnittet. Det som egentligen höjde det här avsnittet, som vanligt, var Harrison Wells. Jag tycker faktiskt verkligen om den karaktären, man förstår egentligen aldrig hans motiv. Man vet inte om han vill ont eller gott. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: