Red band society: säsong 1

 
Bästa avnittet: Det är väldigt svårt för mig att välja ett favoritavsnitt från den första säsongen, jag har inte skrivit så mycket om den här serien och alla avsnitt har egentligen vart i samma klass. Men jag tror ändå att två favoriter är 1x10 What I Did For Love och 1x12 We'll Always Have Paris. 
 
Bästa karaktären: En till väldigt svår fråga då man egentligen tycker om alla karaktärerna lika mycket, men om jag ska välja ut iallafall två favoriter så tycker jag om Emma och Brittany. Jag tyckte verkligen om deras utrålning och hur dom påverkade människorna omkring sig. 
 
Bäst i säsongen: Jag tyckte egentligen om allt med den här serien, gemenskapen är fantastisk både mellan patienter och läkare/sjuksköterskor vilket gör den väldigt härlig att kolla på. Det var aldrig riktigt en höjdpunkt i serieveckan, men den berörde. Man skrattade och man grät med karaktärerna. 
 
Sämst i säsongen: Att säsongsavlutningen var en serieavslutning. Jag blev faktiskt relativt ledsen när dom valde att lägga ner den här serien, man visste att den skulle sluta i någon typ av cliffhanger som sjukhusserier oftast gör på säsongsavslutningar, och att ha en serie som slutar på en cliffhanger är aldrig roligt (ex. Emily Owens M.D.). Man vet inte riktigt vad som hände rmed karaktärerna, kommer Leo överleva? Kara? Kommer Emma äntligen bli bättre? Man har ingen aning, och jag stör mig på det. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: