Gotham 1x02 / sleepy hollow 2x02

 
 
Eftersom jag kollade på det här avsnittet i skolan så kan jag säga att jag inte var hundra procent fokuserad, men jag är fortfarande säker på min sak när jag säger att jag inte har fastnat ännu. Man fick i det här avsnittet en lite bättre bild av Catwoman och Penguin, eftersom att det egentligen var dom som var huvudrollerna i just det här avsnittet. 
 
Det var även en sak som faktiskt fyllde mig med obehag, dom nämnde The Dollmaker, som vi fick lära känna i Arrow. The Dollmaker är snubben som fångar tjejer, mördar dom och får liken att se ut som life-size dockor. Arrow avsnittet han var med i avskydde jag, jag klarade inte av karaktären The Dollmaker, han var alldeles för obehaglig för min smak. Självklart ska då även Gotham ha med honom som en, antagligen, relativt stor roll, eftersom att det var till honom dom skickade alla hemlösa barn. 
 
 
 
Den här serien är helt fantastisk, Ichabods komplicerade relationer med historians mest kända personer och hans oförmåga till att anpassa sig i den moderna världen är endast två saker som gör den här serien så bra som den är. Det här avsnittet var ganska avslappnat, det hände ganska mycket och vi fick en skönt återseende med Irving, men det kändes ändå väldigt lugnt. 
 
Jag hoppas att The Kindred blir återkommande, han kändes lojal mot Ichabod och Abbie vilket intresserade mig. Fajten mellan The Kindred, The Horseman of Death och Henry's skapelse var otroligt underhållande. Jag hoppas dock att nästa veckas avsnitt innehåller mer drama eller större händelser. Jag hoppas även att den nya karaktären (antagligen) som då introduceras är värdig den här serien. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: