Arrow 3x02 / Gotham 1x04

 
 
Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen efter det här avsnittet av Arrow, det var sprängfyllt av känslor och jag känner mig helt tom. Jag trodde att det skulle bli väldigt svårt för Arrow att toppa den förra säsongen då den var helt fantastisk, men det här är bättre, det här är verkligen bättre.
 
Alla karaktärerna, och alla skådespelarna var helt fantastiska i det här avsnittet, till och med Laurel och Katie Cassidy var på topp i "Sara". Felicity var även spektakulär när hon delade några fartfyllda och roliga scener tillsammans med det fantastiska nyförvärvet Ray Palmer. Brandon Routh, som spelar Palmer, förbluffar mig, han är redan en viktig pjäs i den här serien även fast han endast fått några få minuter i rampljuset. 
 
Känslorna och tårarna överväldigare mig under här avsnittet, inte nog med att vi fick ta farväl av Sara, vi fick även se några tillbakablickar med Tommy, min favoritkaraktär. 1x23 Sacrifice och 2x01 City of Heroes var två avsnitt som förstörde mig helt då vi fick se Tommys bortgång och begravning, att nu se honom igen river upp gamla sår; för han är så nära, men ändå så långt borta. 
 
Vi fick i slutet av avsnittet se pyttelite av Thea och Malcolm vilket var skönt efter ett så tungt avsnitt. Jag hoppas att vi får ett redigt och värdig återseende med dom två i nästa veckas avsnitt. Det ska verkligen bli intressant att se vad dom kan hitta på tillsammans! 
 
 
 
Jag dör av tristess, alla avsnitt av Gotham ser precis likadana ut. Arkham var faktiskt ett avsnitt jag såg fram emot eftersom att det mentalsjukhuset, enligt mig, är väldigt coolt. Men Gotham gjorde på något sätt Arkham väldigt ointressant, vad som bidrog till att jag tappade intresset är antagligen den, igen, underutvecklade och utomordentligt fjantiga skurken. Även att dom kopplade Arkham till alla "gäng-fajter" i Gotham. 
 
Ingen karaktär intresserar mig, inget i själva berättelsen intresserar mig, och nu har Fox självklart förlängt säsongen med 6 hela avsnitt. Jag, som inte kan avsluta serier mitt i en säsong, avskyr det beslutet. Gotham är verkligen höstens största besvikelse.
Postat av: efji.se - en serieblogg

håller med - gotham var sämre än jag trodde

2014-10-22 @ 10:05:48
URL: http://efji.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: