A. of shield 2x03 / sleepy hollow 2x03

 
 
Älskade, vackra Simmons är tillbaka på riktigt. Vi får en inblick i hennes farliga undercover uppdrag i Hydra. Jag är faktiskt väldigt glad över att hon fortfarande är SHIELD och inte Hydra. Jag är även glad över att Fitz äntligen känns rätt i den här serien igen, det såg lovande ut i det förra avnsittet, men här passade han verkligen in igen. Hans möte med Ward var känslofyllt och helt fantastiskt. 
 
Coulson är även en favorit igen då han känns som en i gänget igen. Han följer med på uppdragen och är mer tillgänglig, vilket jag saknade lite i dom två första avsnitten. I det här avsnittet så fick vi träffa en karaktär vi redan bekantat oss med, Donnie Gill (Blizzard). Det är alltid kul med återseenden, men Donnie tillförde inte med så mycket, det här var helt klart Fitz och Simmons avsnitt. 
 
 
 
En nödvändig ny karaktär introducerades, Hawley. Han är en kunnig (om övernaturliga prylar) ensamvarg, med en underbar karisma, lite motsatsen till Ichabod. Jag tycker hittills verkligen om Hawley, han var också väldigt nödvändig då serien faktiskt innehåller lite för få karaktärer när Irving anses vara galen. Jag kan inte se att Hawley och Abbie ska bli något, men den förstnämnde kan nog bli rolig tillsammans med Ichabod. 
 
'The root of all evil' tog även ett väldigt uttjatat koncept och gjorde det intressant, dom använde sig av ett mynt som tar fram det värsta i vem som än håller i det. Och även fast jag föll för det fjantiga och använda konceptet, så var det här avsnittet inte i samma fartfyllda klass som dom två första. Dock så höll avsnittet fortfarande enkelt måttet, Sleepy Hollow är en serie alla borde ge en chans. 
 
"Things Ichabod does not approve of this week: mixing up Paul Revere with Sam Adams, crawling through the tunnels like a gutter snipe, privateers"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: