Reign: terror of the faithful

 
Det var väldigt länge sedan jag skrev om Reign, men då fejden mellan protestanter och kristna nu har startat på riktigt så tänkte jag passa på. Reign i sig håller egentligen samma standard i varje avsnitt, vilket kan bli väldigt tröttsamt, men det är ändå skönt att ha en serie man alltid kan lita på. Allt är just nu en stor katastrof för Francis, Mary och Frankrike. Lord Narcisse tvingade Francis att lagstifta något hemskt, något som startade kriget mellan kristna och protestanter. 
 
Det som egentligen intresserar mig med den här serien just nu är frågan om de kommer att ta livet av Francis, då i verkligheten han faktiskt dog under de franska "Wars of Religion". Det handlar självklart om pengar och tittarsiffror, om det går bra för Reign vill nog CW inte ta död på Francis och serien, utan istället dra ut på det hela, eller inte ta livet på Francis alls. Dock så skulle det kännas väldigt udda om Francis inte dör vid samma tillfälle som i verkligheten, att de inte längre "följer historia". Sedan finns det också ett till alternativ, att Reign faktiskt väljer att ta livet at Francis men forsätter utan honom, då den här serien egentligen håller Mary som huvudroll. Dock, igen, så finns det ett fel i det här alternativet: efter Francis död, i verkligheten, så åkte Mary hem till Skottland. Jag tror verkligen inte att serien kan fortsätta därifrån, men vi får vänta och se. 
 
Utifrån detta så fick vi i det här avsnittet se att det antagligen var Claudé som tog livet av Catherines andra barn. Det är något som egentligen inte skulle intressera mig då jag inte är särskild förtjust i Reigns "övernaturliga" element (Catherines inbillade barn). Men det ska bli kul att se hur serien bearbetar detta, hur de kommer utveckla det i framtiden. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: