Gotham: the penguin's umbrella

 
Jag var nära att ge upp Gotham, att helt sluta kolla på serien eftersom att den inte alls levde upp till förväntningarna. Men jag såg att dom två senaste avsnitten hade fått väldigt bra betyg, av IGN och andra hemsidor, så jag gav serien en slutgiltig chans och kollade på 1x06-07, och det är tur det. Det avsnittet jag kommer ta upp i det här inlägget är 1x07 The Penguin's Umbrella, det första avsnittet av Gotham som faktiskt överväldigade mig. 
 
Cobblepot är nog hittills fansens favorit, egentligen den enda intressanta karaktären i serien, och det var även han som gjorde det här avsnittet till vad det var. Jag är egentligen på Maroni's sida i Maroni/Falcone dispyten, men att Cobblepot faktiskt samarbetar med Falcone kan nog bli en väldigt viktig del av den här serien. Hela avsnittet höll egenetligen en klass som man inte har fått sett i Gotham hittills, och Maroni/Falcone/Cobblepot delen var vad som höjde avsnittet rejält. Att Harvey även gick över till Gordons sida kändes helt rätt. 
 
En sak med det här avsnittet som var lite störande var att Anthony Carrigan spelade Victor Zsasz, han är fantastisk i rollen, men han spelade 'The Mist' i det det näst-senaste avsnittet av The Flash. Att han spelade två DC-karaktärer inom loppet av en vecka känns faktiskt lite udda. Även fast det här avsnittet var väldigt bra så tror jag inte att Gotham kommer klara att hålla uppe kvalitén, jag hoppas det, men jag tror inte serien har vad som krävs. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: