X-Men: Days Of Future Past (2014)

 

X-Men: Days of Future Past (2014)

 

Mitt betyg: 8/10

 

"Den ultimata X-Men-ensemblen slåss för sin överlevnad över två tidsepoker i "X-Men: Days of Future Past". Alla de älskade karaktärerna från originaltrilogin går samman med sina yngre jag från "X-Men: First Class" i en kamp där de måste ändra det förflutna för att rädda vår framtid."
  

En film med så höga förhoppningar hängandes på axlarna, skulle den verkligen bli så bra? Skulle den verkligen klara pressen? Allt vi egentligen visste var att det skulle bli bättre än X-Men 3. Tyvärr så tycker jag inte den levde upp till förväntnigarna helt, den var bra, men den var inte så bra.  

 

Filmens huvudroller 

 

Vad var då bra med denna film? Jo, det mesta faktiskt. Att dom klarade att ha så många karaktärer i en film är en sak: Wolverine, Storm, Professor X, Magneto, Mystique, Beast, Kitty Pryde, Iceman, Bishop, Quicksilver, Colossus och Blink m.fl. Det blev inte för mycket och dom balanserade allt väldigt bra. Jag tyckte även om att detta mer var James McAvoy's film, inte Michael Fassbender's som First Class var. En underhållande superhjältefilm med coola effekter och mäktiga scener, men som tyvärr inte är "the best superhero movie ever" som den länge blivit kallad. "The best X-Men movie ever" hade vart ett smeknamn som hade passat mycket bättre. 

 

Jag kommer snart komma till mina favoritdelar i denna film, men först tänker jag ta upp det som inte var så bra. Enligt mig, så var det inte mycket som egentligen var dåligt, det var mest att allt inte höll precis den klass man trodde det skulle göra. Jag tycker, faktiskt, att Bolivar Trask (Peter Dinklage) inte alls var en intressant roll heller. Även fast Dinklage är en otrolig skådespelare, så passade han inte alls i denna roll. 

 

 Gänget bryter Magneto ut ur fängelset
 

Nu till det som verkligen fick mig att hoppa av glädje i biosalongen. Det var två saker. Vi kan börja med det lite mindre, det var att man efter eftertexterna fick se en ung En Sabah Nur i det antika Egypten. En Sabah Nur betyder "den första", han är alltså ursprungsmutanten. Det andra, är att Cyclops lever. Min favoritkaraktär lever. Eftersom att Wolverine gick tillbaka och ändrade historia, så dog aldrig Cyclops, eller Jean. Man såg honom endast i kanske 3 sekunder, men det var 3 härliga sekunder, och jag förstår faktiskt inte varför ingen pratar om det? Jag menar, kom igen, Cyclops lever! Nästa X-Men film har premiär 2016. 

 

Titel: X-Men: Days of Future Past År: 2014 Medverkar: James McAvoy, Michael Fassbender m.fl. Speltid: 131 min Genre: Action, Sci-Fi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: