The amazing spider-man 2 (2014)

The Amazing Spider-Man 2 2014 Andrew Garfield, Emma Stone Action, Adventure, Fantasy

 

Kort kommentar: alldeles för osammanhängande och alldeles för mycket för dem att klara av, allt är huller om buller och inget är riktigt rätt

 

Mitt betyg: 4/10

En störtlöjlg Andrew Garfield som slänger sig mellan byggnader och alltid måste säga någon töntig mening till skurkarna. Fast egentligen, vem bryr sig egentligen om Spider-Man i dessa filmer? Jag vet jag vet, filmen heter just Spider-Man, men det är egentligen skurkarna som är det viktiga, fråga vilket Marvel fan som helst. Men tyvärr så höll inte heller skurkarna i denna film. Electro såg lovande ut, men han blev besegrad för lätt, även fast han är fullkomligt gjord av elektricitet. Även Green Goblin (Harry Osborn), som framtäder precis efter Electros bortgång, borde kunna besegra Spidey. 

 

Innan jag går över till det som var bra med denna film vill jag nämna en till anledning till varför jag inte alls gillade denna film. Detta skulle antagligen också kunna vara en romantisk komedi, inte en action-fylld Marvel film. Det är alldeles för mycket romantik och alldeles för lite action, jag menar, hur många action scener finns det? 2? Eftersom denna film är helt meningslös så tänker jag spoila en till sak, Gwen dör. Hon dör. Nu över till en sak, som var bland det enda jag gillade, och det var Harry Osborn, som här spelas av Dane DeHaan. Jag tycker han var attraktiv och väldigt cool, bortsett från allt annat i denna film. 

 Detta är en gammal recension jag skrev precis efter premiären, kopierad från min gamla blogg.

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

skäms över att säga detta eftersom jag var så jäkla pepp när förra filmen kom och sprang till premiären typ men denna har jag inte ens sett och längtar knappt, heh.. Men måste ta å se den.. Tråkigt att den inte var så bra

Svar: Många gillade ju denna film! Den kan säkert vara underhållande, men jag kunde inte kolla bort från alla fel
Emelie Karlsson

2014-06-19 @ 20:08:18
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

såg den för någon dag sedan förresten... Så himla besviken. Electro var ju bara super töntig, känns inte trovärdigt någonstans... Kanske att monsterna inte ska göra det men lite grann brukar dem ju ändå och sedan hände det ju typ inte ett skvatt. Kände ingenting när Gwen dog heller... Bah hoppas nästa film blir bättre.

Inte skrivit om den i bloggen och tror nog inte jag gör det. Men ger den väl 6/10 då det även fanns vissa saker som var helt ok plus att jag gillade Harry Osborn, hehe.

Svar: Ja, man märker verkligen att dom här filmerna är påskyndade av Sony.
Emelie Karlsson

2014-09-07 @ 15:15:45
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: