Northanger abbey (2007)

Northanger Abbey (2007) JJ Feild (♥), Felicity Jones Drama, Romance Mitt betyg: 7.5/10
 
"When Catherine Morland is given the opportunity to stay with the childless Allen family in Bath, she is hoping for an adventure of the type she has been reading in novels. Soon introduced to society, she meets Isabella Thorpe and her brother John, a good friend of her own brother, James. She also meets Henry Tilney, a handsome young man from a good family and his sister, Eleanor. Invited to visit the Tilney estate, Northanger Abbey, she has thoughts of romance but soon learns that status, class and money are all equally important when it comes to matters of the heart."

Gif cred 


I princip alla filmer och serier baserade på en Jane Austen novell är bra, och denna film är inget undantag. Skådespelarna gör ett väldigt bra jobb med ett väldigt bra manus. Vad jag tyckte om mest med denna film var den mörka touchen, t.ex hennes drömmar, och slottet. Även fast jag inte alls gillar skräckfilmer och allt som hör dit så tyckte jag det gjorde denna film speciell, att det inte bara var en vanlig romantisk film. En till pusselbit i denna film är karaktärerna, skådespelarna är utmärkt valda. JJ Feild (Austenland, Captain America 1) är perfekt som Henry Tilney och Felicity Jones (Like Crazy) är perfekt som Catherine Morland. 

 

Vad jag inte gillade med denna film var egentligen bara att slutet var så kort. Men det beror antagligen på att det är en TV-film och att tiden var begränsad. Karaktären John skrämde mig även lite, men annars tycker jag nästan detta är en komplett film. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: