Extant 1x06, 1x07 och 1x08

 
 
"Måste jag verkligen kolla på Extant? Äsch, skiter i det" är tanken som kommer upp i hjärnan varje gång ett nytt avsnitt av serien kommer ut, det enda jag egentligen är intresserad av är vad som kommer hända, och vad som faktiskt händer, just nu. Det är så mycket frågor som jag behöver få svar på, och det intresserar mig. Men jag är inte fast i serien, jag är verkligen (verkligen) inte fast. 
 
Tog mig ändå i kragen och kollade på det senaste (trodde jag) avsnittet av Extant idag, men sedan upptäcker jag att det har släppts ett till (trodde jag) nytt avsnitt som jag har "råkat" missa. Så då kollar jag även på det, i ren tortyr. Och vad upptäcker jag inte efter jag hade sett det andra nya? Jo, serien från helvetet har släppt ännu ett nytt avsnitt. Jag har då alltså missat tre hela avsnitt. 
 
Jag överdriver självklart, serien kommer inte från helvetet, den är verkligen inte dålig. Det är bara det att jag aldrig har lust att kolla på Extant, även fast jag ändå är väldigt intresserad av serien. Men, för att avrunda det hela, vad tyckte jag om avsnitten?
 
1x06 Nightmares: Jag fick faktiskt svar på min frågor i det här avsnittet, iallafall dom flesta. Och det är bra, på ett sätt, men tyvärr så är dom obesvarade frågorna vad som intresserar mig i den här serien, så jag hoppas att Extant får en ny push efter avslöjandet, så serien ändå kan intressera mig. Jag gillade även den nya karaktären som presenterades, Odin. Jag hoppas han blir återkommande. 
 
1x07 More in Heaven and Earth: Okej, jag gillar inte Odin, han är läskig och obehaglig. Men det gör ingenting, jag har alltid haft en liten soft spot för Gordon, och nu är han äntligen på Mollys och Krygers sida. 
 
1x08 Incursion: Jag vet inte vad som hände, vem blev skjuten? Jag vet att det inte var Molly, för hon ska vara med i 13 avsnitt, dock så står det på IMDb att hennes man, John, endast ska medverka i 8 avsnitt, vilket betyder att han kan ha varit personen som tog pistolskottet. fast då måste han ha kommit på ett sätt att se ut som Molly, på pricken, och så kan även IMDb ha halkat efter och ännu inte uppdaterat hans antal avsnitt. Vi får se nästa vecka (Update: jag vet att John inte dog, han kanske bara sköt en hallucination). Det här avsnittet var jätte bra, jag är faktiskt, för första gången, taggad på att få se nästa veckas avsnitt. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: